Senaste nytt

Problem att få tid att förnya svenskt pass

Har du ens kollat på scriptet...?
Detta skript kan inte bara kolla massa tider. Den håller sig till polisens nya regler att man måste ange namn m.m. för att kunna boka.
Så det kan just användas för att tex jag vill kunna boka en snabb tid för mig själv eller en vän.

Det polisen skulle spärra var att man kunde boka en tid utan uppgifter och sen kunde vem som helst dyka upp. Det dom folk säljer...
Det kan man inte numera då man måste ange vem som ska komma och det går inte att ändra.

Jag gav en möjlig anledning till att det inte fungerade. Bottar och skript nämndes i någon intervju att polisen skulle blockera. Och nej, jag har inte kollat skriptet närmare och anser att det bör blockeras och samtliga som använt det för att boka tider avbokas.

Rekommenderar alla som behöver pass att ligga på, kolla tider flera gånger varje dag. Som flera har nämnt här så läggs det ut nya tider hela tiden. Tyvärr, förmodligen p g a botar, är det extremt många tider som inte utnyttjas och det frigörs tider hela tiden. Ge inte upp!

Sedan ”fake news”-etiketten gjorde sitt inträde brukar etablerade medier vara mer försiktiga med aprilskämt, och bara ha ganska oskyldiga och lätt genomskådade sådana. Det här passar inte riktigt in i den kategorin, väl?

Detta rapporterades tidigare i veckan så det är nog stor chans att det inte är ett aprilskämt. Lite tragikomiskt att köerna är så långa nu och många måste göra om passen vilket spär på det hela ännu mer.

Toppen