Senaste nytt

Problem att få tid att förnya svenskt pass

henrik l

Medlem
Datapunkt;

Jag sökte pass fredag 11/3 klart idag 22/3 Stockholms län. Så sex hela arbetsdagar eller 8 om man räknar så....

När fick du aviseringen att du kunde hämta upp passet? Jag kommer att ligga med två poängbokningar beroende på när passet kommer. En med väldigt liten marginal och en med god marginal, hoppas jag:) Man blir ganska miljöskadad efter 10 år på forumet när det gäller hur man bollar med bokningarna:D
 

GOTBound

Medlem
6-7 arbetsdagar sa dom till mig när jag var i Borås i lördags. Undrar om dom hade koll på läget? Sedan är ju en fundering hur många ställen som finns där man tillverkar passen.

Datapunkt;

Jag sökte pass fredag 11/3 klart idag 22/3 Stockholms län. Så sex hela arbetsdagar eller 8 om man räknar så....
Datapunkt: Västra Götaland: pass sökt 12/3, klart igår eftermiddag 22/3 [Mrs. GOTBound].
 

apknug

Medlem
När fick du aviseringen att du kunde hämta upp passet? Jag kommer att ligga med två poängbokningar beroende på när passet kommer. En med väldigt liten marginal och en med god marginal, hoppas jag:) Man blir ganska miljöskadad efter 10 år på forumet när det gäller hur man bollar med bokningarna:D

Avisering kom straxt innan lunch den 22a samma dag som det kunde hämtas upp.
 

Qraze

Medlem
Kan bekräfta att det går att hitta tider som avbokas i närtid.
Tog 3 timmar i lördags med uppdatering var 10:e sekund att få tider för mig och min bättre hälft i Borås och fick tider till i måndags.
Efter det fixade jag även tider till våra barn där vi hittade tider två dagar senare så man får vara ihärdig men det avbokas tider hela tiden.
 

miamiflyer

Medlem
Instämmer - hade pass-bokningssidan i bakgrund på jobbet idag och refreshade var 10:e minut. Vips så var två tider bokade under lördag (26/3)
Efter några dagars refreshande fick jag äntligen en tid som passar mig.

Jag hoppas att Sverige gör det enklare för oss utlandssvenskar att förnya passen, det skulle hjälpa mycket att ha 10 års pass som de flesta länder i EU har. Har också finskt pass, denna går att förnya online och få postat om du har varit och legitimerat dig hos polisen/ambassaden för ditt gamla pass.
 
Jag har provat få skriptet att fungera hela kvällen igår men lyckades inte få det att fungera...
 
Polisen har sagt att detta är en av grejerna de ska spärra. Liksom att man inte kommer kunna ändra namn på sina bokningar.
Har du ens kollat på scriptet...?
Detta skript kan inte bara kolla massa tider. Den håller sig till polisens nya regler att man måste ange namn m.m. för att kunna boka.
Så det kan just användas för att tex jag vill kunna boka en snabb tid för mig själv eller en vän.

Det polisen skulle spärra var att man kunde boka en tid utan uppgifter och sen kunde vem som helst dyka upp. Det dom folk säljer...
Det kan man inte numera då man måste ange vem som ska komma och det går inte att ändra.
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen