Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

När jag var tvungen att vänstra med Finnair en gång för någon månad sen så hörde jag personalen på Arlanda diskutera huruvida de skulle skita i prioboarding eller ej, men den ena personalen sa att se får så mycket skit av Finnair om de struntar under så de fick göra det ändå.

Man undrar ju lite om detta är något som SAS inte gör med sin personal.
Högst troligt är det så ja. Typiskt svenskt ändå.

När jag var tvungen att vänstra med Finnair en gång för någon månad sen så hörde jag personalen på Arlanda diskutera huruvida de skulle skita i prioboarding eller ej, men den ena personalen sa att se får så mycket skit av Finnair om de struntar under så de fick göra det ändå.

Man undrar ju lite om detta är något som SAS inte gör med sin personal.

Jag ser ingen anledning att undra...

(nu lär väl visserligen inte Finnair med samma mark personal som sas, men mönstret går igen)

Prioboarding i Umeå idag till min stora förvåning. Detta trots att flyget var 20 minuter försenat. Visserligen försökte alla gå på som vanligt, men då lös det rött. Bra jobbat SAS fortsätt vara konsekventa, så lär vi oss snart att prioboarding faktiskt innebär prioboarding.

Kul när grannar behandlas väl!, men nu har ju inte SGS/SAS handling i Umeå längre.
Kanske det som krävs ;)

Nja, det funkade väldigt dåligt med prioboarding även hos Swedavia fram till dess SAS införde zonerna.
Fast de verkar ju knappt använda zonerna. De maler på med samma långa meddelande om att "plus, raderna x till y, eurobonus gold eller diamant, star Alliance gold eller diamant" osv så att alla hinner köa upp innan meddelandet är i närheten av färdigt. Oh ibland lägger de in ett "alltså zon a och b" på slutet.

De skulle spara massor av tid och tydlighet med att köra all in på zonerna med bara "ombordstigning för zon a och b, alla andra ber vi vänta en stund". Tydligt och enkelt (med andra ord inte speciellt sas).

Skulle gärna se att Swedavia och andra flygplatser kör med automatiserade utrop från Aviavox som många andra flygplatser gör. Det + speedgates så finns det möjlighet till enhetlighet och låg risk till avvikelse. Känns som manuella utrop tar genvägen för att slippa snacka.

Toppen