LasseFoppa
Medlem
Det var väl fyra-fem år sedan som de gick över till Plus och Go?Gillar utropen på Frankfurt ( för SAS plan ) där de ropar ut att Businessclass och senator först, det blir lite retrokänsla, när skrotades Businessclass för intra eu?
Det var väl fyra-fem år sedan som de gick över till Plus och Go?Gillar utropen på Frankfurt ( för SAS plan ) där de ropar ut att Businessclass och senator först, det blir lite retrokänsla, när skrotades Businessclass för intra eu?
För ovanlighets skull har jag inte varit där sedan i våras men det gör de väl i Oslo också. Alltså ropar ut om businessclass. Vilket faktiskt blir ännu roligare med tanke på de största bolagen på flygplatsen.Gillar utropen på Frankfurt ( för SAS plan ) där de ropar ut att Businessclass och senator först, det blir lite retrokänsla, när skrotades Businessclass för intra eu?
Lyste ilsket rött gång på gång vid boarding denna morgon. Tyvärr hjälper det ju inte en eftersom en rejäl klunga samlats runt speedgates. Det är uppenbarligen svårt att ta in instruktioner.
Det är väl iofs ett sundhetstecken. Alternativet hade varit att folk inte förstått den relativt tydliga instruktionen, vilket hade varit lite oroväckande...Efter att medvetet ha stått och tjuvlyssnat på folk när det annonseras boarding har jag kommit fram till att folk helt enkelt skiter i det, åtminstone när utropen hörs bra.
Brukar tjuvlyssna ibland också när jag råkat komma tidigt till gaten. Tycker man ofta hör kommentarer i stil med "det där är bara som dom säger, det är ändå ingen som bryr sig så nu går vi på".Efter att medvetet ha stått och tjuvlyssnat på folk när det annonseras boarding har jag kommit fram till att folk helt enkelt skiter i det, åtminstone när utropen hörs bra.
Mängden sällanåkare som behöver lära sig är ju ganska stor. Så, precis som kommenterat, kommer det nog ta ganska lång tid för att få rätt på det. Samtidigt tillkommer nya sällanåkare, som gör att det kanske är ett omöjligt uppdrag i janteland?Brukar tjuvlyssna ibland också när jag råkat komma tidigt till gaten. Tycker man ofta hör kommentarer i stil med "det där är bara som dom säger, det är ändå ingen som bryr sig så nu går vi på".
Vilket jag tolkar som att det är den vanliga inkonsekvensen som gör att det inte fungerar. Om folk konsekvent avvisades så skulle man inte säga så. Men det tar ju säkert en ganska lång tid av att hantera det rätt innan "massan" ändrar beteende.
Ibland är det klassisk jante också förstås, "varför ska de få gå på före? Kom nu så går vi också på!"
Det är nog svårare att få bort...
Mängden sällanåkare som behöver lära sig är ju ganska stor. Så, precis som kommenterat, kommer det nog ta ganska lång tid för att få rätt på det. Samtidigt tillkommer nya sällanåkare, som gör att det kanske är ett omöjligt uppdrag i janteland?
Det krävs nog en större insats av sas (utöver att förvänta sig att folk följer uppropet) om det skall flyta smidigare med prio boarding. Ett gott exempel är ju lhr...
Håller med om att det är SAS inställning som är problemet, som uppenbarligen inte är särskilt intresserade av den här funktionen.
Tex har jag via SAS kundtjänst vid åtminstone ett par tillfällen påpekat den ofta obefintliga prioboardingen i Prag, liksom att prio-check-in inte heller brukar fungera där. Men det har med tiden snarast blivit ännu sämre. När jag någon gång flugit med andra bolag från Prag har personalen varit extremt mån om fungerande prioboarding så det är knappast den tjeckiska markpersonalen det är fel på.