Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Faktiskt fungerande på ARN-CPH idag. Tror det är första gången jag sett det på den sträckan. Kanske för att det var utanför värsta rusningstrafiken och alltså inte knökfullt med ebg/ebd (fortfarande runt 10 rader plus).

Flera personer som blev avvisade och utrop som repeterade att det var priority only.

Jag räknar det bara som fungerande priority boarding om folk faktiskt blir avvisade - såsom det normalt fungerar så år det alltid någon som medvetet eller omedvetet missuppfattat, så blir det ingen avvisning så betyder det att de inte bryr sig i gaten...

Nu är det bara att hoppas på att man slipper mittsätesryttare också...

Se där! Det tar sig!

Igår 6.40 från London Heathrow fungerade också felfritt. Alla vi tre som skulle borda först släpptes på (två i plus och så jag) och sedan resterande 20 passagerare.

Vi var inte så många på det planet kan man säga. Men priobordning hölls ändå.

När jag flög ARN-LLA söndags förra veckan kom jag till gaten efter boarding börjat. Väldigt lång kö i manuella delen då flyget i princip var fullsatt, vändkorset till höger var dock tomt så jag provade att skanna kortet och det fungerade utmärkt. La även till att en Diamond som kom efter mig från loungen följde efter i mina fotspår men la inte märke till att fler gjorde det. Var det alltså separat kö för prio eller bara en tillfällighet? Tyckte iallafall att det var toppen!

Sk2151 ARN-GOT priority, absolut. Men när mer än halva planet är prio så känns det lite värdelöst. De få som blev stoppade hade ju lika gärna kunnat få gå igenom.

Två fållor på SK554 AMS-CPH. Var en plusresenär samt frugan och jag (EBG respektive EBD) i ena fållan. Trots att båda fållorna öppnades samtidigt stannade folket i Go tills vi tre gått förbi. Sjukt impad av beteendet.

ARN-LHR häromdagen, pax släpptes in i fålla efter pass/boardingkortkontroll
därefter utrop "plus, diamond guld först bla bla bla" .
Likt en skenande bisonhjord sätter sig nästan samtlig pax i rörelse för att ta sig ombord
varvid damen i gaten ropar (på engelska och svenska)
"men hallå hallå ni sitter väl inte i Business allihopa" och därefter
när hälften redan kommit förbi stoppar hon pax och börjar kolla boardinkorten.
suck

På SK1126 RON -ARN i måndags gjordes utrop om prioboarding. Efter endast nån minut gjordes därefter utrop om allmän boarding. Free for all, syntes det som.

Utrop gjordes på SK531 ARN-LHR idag om att Plus och *Gold var välkomna fram. Allmän rusning och efter nån minut kom "everyone welcome". Knökfullt plan och ingen mittsätesblock på plus.

Gillar utropen på Frankfurt ( för SAS plan ) där de ropar ut att Businessclass och senator först, det blir lite retrokänsla, när skrotades Businessclass för intra eu?

Toppen