Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Hachans

Medlem
Är det samma system i gaten som i security? Där gäst kommer igenom så länge guld går först? Eller är det bara vakterna som vet att de ska släppa igenom en som egentligen inte har access?
 

Canadien

Medlem
Är det samma system i gaten som i security? Där gäst kommer igenom så länge guld går först? Eller är det bara vakterna som vet att de ska släppa igenom en som egentligen inte har access?
Nej, inte som jag märkt. Vill man gå med en statusperson så måste man säga till att man gästas. Boardar du med fel zon så ska det pipa ilskt såvida de inte av lathet har slagit på zon H direkt.
 

palmen

Moderator
Fick en undersökning på mailen efter senaste resan där en av frågorna var hur man upplevde prio boarding. Det känns i alla fall som de tar "problemen" på allvar när de faktiskt skickar ut frågor specifikt om detta.
På min flight fungerade prio boarding ok, men var ju en buss man skulle vidare med i vilket fall.
 

CJR

Medlem
När jag flög från Kiruna härom veckan utannonserade de minsann prio boarding för Star Guld. Jag var lite beredd så höll mig nära gaten innan. Blev nr två på planet : )
 

Kris

Medlem
Fick en undersökning på mailen efter senaste resan där en av frågorna var hur man upplevde prio boarding. Det känns i alla fall som de tar "problemen" på allvar när de faktiskt skickar ut frågor specifikt om detta.
På min flight fungerade prio boarding ok, men var ju en buss man skulle vidare med i vilket fall.
Samma här. Fick kundundersökning via email nyss med fokus på prioboarding och diverse markservice. Bra att det följs upp.

Trisst med bussgate. Kombon bussgate och prioboarding är ju ganska low value. Med mindre det kommer en separat buss... :)
 

palmen

Moderator
Samma här. Fick kundundersökning via email nyss med fokus på prioboarding och diverse markservice. Bra att det följs upp.

Trisst med bussgate. Kombon bussgate och prioboarding är ju ganska low value. Med mindre det kommer en separat buss... :)
Man kan ju fick välja plats först i bussen så man kommer av relative tidigt i alla fall.
 

Kris

Medlem
Man kan ju fick välja plats först i bussen så man kommer av relative tidigt i alla fall.
Sure. Fördelen är ju att man oftast får en av de få sittplatser som finns. Nackdelen, enligt min erfarenhet, är att det ofta står en rejäl klunga människor framför en, så man kommer inte av bussen först. Såklart beroende på beläggning och busstyp etc. Gillar själv det något mer förutsägbara systemet med jet bridge. :) Man får ju tyvärr inga extra miles för bussresan. :D Kanske något för Turkish air att införa för att locka lite kunder. Bussresorna på IST har ju en tendens att bli ganska långa..
 
Jag blev väldigt förvånad när jag den 12e maj flög FRA-CPH med SK640. Inte nog med att prioboardingen fungerade utan vi med prioboarding fick dessutom en egen buss. Vi var runt 20 personer på den bussen. Väldigt behagligt att komma fram till flygplanet och gå ombord utan stress och armbågar.

Jag har inte flugit med SAS sedan dess men det verkar som om det kanske var en engångsföreteelse, eller "olycksfall i arbetet". :);)
 
Toppen