Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

För min del SK534, hem mot Sverige.
SAS fick byta plan på Arlanda mot London, vilket orsakade förseningen.
Ah missade att du skrev från London mot Arlanda. En kompis var på SK533, berättade att det blev lite ångest när de var tvungna att vända tillbaka till ARN. Skönt att prioboarding konsekvent fungerar på LHR.

"Åhh det är så synd om alla i Skandinavien, det fungerar inte med prioboarding här, oj oj oj nu struntar vi i detta och dricker kaffe istället." - SAS, 2016

Edit: Obs... ironi...

Jag hör vad du säga. Jag trodde också att det är bara så här i Sverige.
Men varför fungera då prio-boarding på ARN när man flyger OS eller LH?

Och vad f*n är så speciellt här i Sverige jmfd med alla andra länder?!

Jag hör vad du säga. Jag trodde också att det är bara så här i Sverige.
Men varför fungera då prio-boarding på ARN när man flyger OS eller LH?

Och vad f*n är så speciellt här i Sverige jmfd med alla andra länder?!
I grunden tror jag att det är ett managementproblem, en rest från när SAS var allsmäktigt osv. Men varför det är så är inte lika intressant som att veta vad de gör åt det. Om de nu gör någonting åt det.

Jag har åkt med OS 2 gånger de senaste 4 dagarna och då har det varit katastrof! Kan bero på att SAS tagit över handlingen istället för Menzies på ARN.

I grunden tror jag att det är ett managementproblem, en rest från när SAS var allsmäktigt osv. Men varför det är så är inte lika intressant som att veta vad de gör åt det. Om de nu gör någonting åt det.

Jag tror inte på managementproblem. Jag tror att den svenska kulturen gör det omöjligt med prioboarding om det inte finns utrustning för det (läs tydliga fållor). Alla ska om bord på en gång och ingen är viktigare än mig.

Ute i världen fungerar det hyfsat men från och till Sverige funkar det dåligt om det inte är tydligt uppstyrt med skyltar, fållor osv.

Jag tror inte på managementproblem. Jag tror att den svenska kulturen gör det omöjligt med prioboarding om det inte finns utrustning för det (läs tydliga fållor). Alla ska om bord på en gång och ingen är viktigare än mig.

Ute i världen fungerar det hyfsat men från och till Sverige funkar det dåligt om det inte är tydligt uppstyrt med skyltar, fållor osv.

Tror jag inte ett skvatt på. Handlar om tydlighet och teknik. Lås alla boardingkort som inte har prio - solved.

Utropen om prioboarding är ju dock allt som oftast bara ett sorl där man knappt kan urskilja vad som sägs.
Utropssystemen kunde gärna få en uppgradering i samband med övriga skyltar osv.

Toppen