Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Dr. Miles

Expert
Jo, men Lufthansa har en annan syn på det, sen så funkar det inte prickfritt heller där, men bättre...
Som jag poängterade några gånger, det händer konstiga saker även utanför Norden.
AHS är ground handling både för SAS och för Finnair i Hamburg men Priority boarding fungerar utmärkt på Finnairs flight och inte på SAS flight...
 

toer00

Medlem
Och i Insbruck fungerade det inte alls, man fick fråg i incheckningsdisken om PLUS hade egen disk...
Det hade dom inte men man fick företräde vilket nästan orsakade upplopp bland GO passagerna (framför all de med EBG/EBD som inte kommit på tanken att fråga ens...
 

Canadien

Medlem
Det enda rimliga är ju att ha fållor. Först då blir det en bra prio boarding. Som berättigad till prio vill man ju även kunna komma 10 min efter att boarding har börjat och smita förbi eko-kön. Utan fållor blir detta i princip omöjligt.
 

NotRyan

Medlem
Som jag poängterade några gånger, det händer konstiga saker även utanför Norden.
AHS är ground handling både för SAS och för Finnair i Hamburg men Priority boarding fungerar utmärkt på Finnairs flight och inte på SAS flight...
Det är ju just det jag säger: "men när det sedan finns en sådan syn på det från uppdragsgivaren som den Eivind ger uttryck för så blir det ju som det blir." :)
 

Alexander P

Medlem
Har alltid min status inlagd på boardingkortet men om det av någon anledning inte skulle ske, funkar det med att visa upp sitt statuskort vid boarding?:)
 

Juraj

Medlem
Arlanda - Köpenhamn i fredags (SK405): absolut inte ett enda pip om prio boarding i högtalarna, kön var lång även innan ombordstigningen började. Jag gjorde som jag brukar göra när jag reser med mitt barn, jag gick förbi kön och skaffade min egen prio boarding när den officiella inte fungerar, folk får vara sura om de vill (jag gör inte det när jag reser ensam, trots TK*G).

Köpenhamn - Bryssel i fredags (SK1593): jämfört med Arlanda var det som på en annan planet, prio boarding meddelades i högtalarna, ingen reste sig alls, rena drömmen. Sedan observerade jag resten av ombordstigningen, det kom typ 5 personer på planet, sedan inga i 30 sekunder, sedan 5 till, sedan ingen i 30 sekunder. Inte bara på mitt plan, utan även på planet som var parkerad bredvid mitt. Visst är det inte tillräckligt med data för att göra vetenskapliga slutsatser, men just i detta fall fungerade ombordstigningen mycket lugnare i Köpenhamn än på Arlanda.
 
Toppen