Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Hot damn. Efterlevd priority boarding på inrikes från Arlanda till Göteborg, det tror jag aldrig jag varit med om förut. Men mycket tydligt avvisande av ganska långa som försökte boarda tidigt.

Att de flesta sedan backade ut och ställde sig som en perfekt formad mur man fick ta sig runt är en annan femma..

Dagens kommentar från SAS:

Skärmklipp.JPG

SK443 GOT-CPH i förmiddags med Cimber Canadair Regional Jet 900. Ingen prioboarding, utrop alla på en gång. Frågade varför i gaten. " Med denna flygplanstyp får vi aldrig ha prioboarding, risk för att planet tippar"!
För övrigt en väldigt trevlig flygning på 30 minuter i Plus med polarrulle och en flaska mousserande som CC lyckades leta fram i nedersta lådan, förmodligen kvar efter resa ut i Europa.

SK443 GOT-CPH i förmiddags med Cimber Canadair Regional Jet 900. Ingen prioboarding, utrop alla på en gång. Frågade varför i gaten. " Med denna flygplanstyp får vi aldrig ha prioboarding, risk för att planet tippar"!
För övrigt en väldigt trevlig flygning på 30 minuter i Plus med polarrulle och en flaska mousserande som CC lyckades leta fram i nedersta lådan, förmodligen kvar efter resa ut i Europa.

Jag trodde att det var hög belastning i aktern som gjorde maskinen instabil. Det är väl knappast aktuellt om man börjar att lasta på Plus-passagerarna?

Flyr en del innenlands med SAS i Norge, og det virker litt random om de kjører priority boarding eller ikke. Jeg har uansett aldri sett at de som"sniker" blir stoppet.

Toppen