Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

På Arlanda i fredags, 16.25 till MMX, så stod det som vanligt på monitorn att "PLUS,Guld,Diamant har prioboarding" men utropet var att "Rad 1-6 välkomna att boarda". Fungerade klockrent. Jag hade visserligen rad 11 men som EBD så smet jag med. Shame on me.
Passa dig, när jag gjorde så som EBD fick jag bannor av gatepersonalen :D

Det här bekräftar väl bara återigen att det är boardinggrupper (med siffra på boardingpass) som är lösningen. Folk är för ovana resenärer generellt för att förstå ens vad vi irriterar oss på, och än mindre förstå vad prioboarding innebär.

Jag upplever att SAS Priority Boarding i stort sett aldrig fungerar!

Det är bara att gå fram och få sin biljett skannad såväl manuellt som automatiskt - ingen stoppar Dig!

Vid något enstaka tillfälle har någon fått påpekande, men ändå fått passera.

Två köer skulle vara ett alternativ.

Gate-personalen är det största problemet oavsett flygplats.

Flög från Bergen till Köpenhamn i onsdags. Kvinnan i gaten kollade på allas biljetter för att se om det var plus/EBG+ annars så blev man avvisad, riktigt duktigt. Fast folk som blev avvisade fattade ingenting...

Det är väl det som är problemet, folk förstår inte varför de blir avvisade, och nästa gång de flyger kommer de försöka samma sak igen.

Kom på nu att när jag flög med SAS från Boston så satte de en grön liten lapp på boardingkortet som medgav priority i säkerhetskön och till bordningen. Det fattade folk också rätt bra. "Ni med grön plupp, kom fram".

Flög från Bergen till Köpenhamn i onsdags. Kvinnan i gaten kollade på allas biljetter för att se om det var plus/EBG+ annars så blev man avvisad, riktigt duktigt. Fast folk som blev avvisade fattade ingenting...
Flög från Bergen igår och det var ingen som helst priority boarding. Det ropades ut, men efterlevdes inte alls. Jag blev nästan nedsprungen av en EBB (fick en bra titt på damens boardingkort) som skulle längst bak i planet.

I köpenhamn i måndags fungerade det bättre. Damen i gaten skrämde nog livet ur alla så det verkade inte ens som att folk utan status försökte boarda när priority boarding startade.

Flög från Bergen igår och det var ingen som helst priority boarding. Det ropades ut, men efterlevdes inte alls. Jag blev nästan nedsprungen av en EBB (fick en bra titt på damens boardingkort) som skulle längst bak i planet.

I köpenhamn i måndags fungerade det bättre. Damen i gaten skrämde nog livet ur alla så det verkade inte ens som att folk utan status försökte boarda när priority boarding startade.
Jag har träffat på henne flera gånger. Pondus så det räcker till. Ingen mopsar sig ostraffat mot henne.

Toppen