Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Skall bli intressant hur SK 939 till LAX (Los Angeles) hanteras i morgon bitti? ;)
Ser att bli fullt i Business...? Hoppas prio boarding fungerar och bli tufft för "plusgradare"..?

Någon BC:are som vet hur det ser ut i PLUS, vi har vänner som försöker få en uppgradering fr. GO (plusgrade...).
Visa bifogad bild 54617

Så här.

upload_2016-7-23_14-30-23.png

I Umeå är det i alla fall aldrig prioboarding. De ropar inte ens en gång ut något om det utan startar bara boardingen. Det har säkert att göra med att personalen nu arbetar för Swedavia istället för SAS.

Det där beror på att det inte finns någon uppföljning från uppdragsgivarens sida. Jag tror mycket väl att det gått ut instruktioner om prio-boarding, men sedan finns det ingen hos SAS som bryr sig. När dom då får läsa Eivind Roalds komiska kommentar om att man måste ha tekniska system för annars funkar inte prioboarding i Sosse-skandinavien så blir det ju som det blir.

Nästa flight samma personal hanterar kanske är en Thai-flight, och då funkar prio-boarding klockrent, med skandinaviska resenärer!!!

Nej att SAS har klara problem i sin internkommunikation och uppföljning har vi sett mycket av. Prioboarding, fri fika för Diamond, "watergate" är väl bara några exempel.

SAS har haft samma "service" de sista 20 åren. Personal har ofta varit såhär.
Jag har svårt att tro att det är ngt problem i internkommunikationen.
Det känns som en invand mentalitet, så går igen med yngre personal.
Ok visst finns det bra personal, men många är de inte.

Kom ihåg den här tråden nu efter att ha bordat SK935 till SFO i CPH, prio boarding där det verkligen kontrollerades ordentligt. Flera personer som inte hade status eller åkte i business blev ivägskickade från kön!

Även första gången jag hört utrop vid gaten där de söker personer intresserade av att uppgradera från Go till Plus för 995 DKK. (Men har å andra sidan bara åkt en handfull long haul med SAS senaste 2 åren)

Kom ihåg den här tråden nu efter att ha bordat SK935 till SFO i CPH, prio boarding där det verkligen kontrollerades ordentligt. Flera personer som inte hade status eller åkte i business blev ivägskickade från kön!

Upplevde detta på Landvetter också tidigare i månaden när jag flög till ARN. Det blev pekande med hela handen åt några som bara valde kortaste kö vid boarding. Att få prioriterad boarding med infant var dock inget problem då vi gick på.

• Gilla
Reactions: TDB
SK1853 ARN-ALC den 27 augusti: En bra stund innan påsläpp meddelas att det snart är dags för boarding och att prioritetspassagerare har förtur. När sen boarding startas 8-10 min senare så sägs ingenting annat än att nu är det dags att stiga ombord, inget tal om eller ens ett försök att kontrollera priority, med den följd att det blev alla på en gång, med trängsel, stök och irriterade kommentarer och blickar. Avgång från gate 9 där det redan är trångt framför disken, och endast en personal. Trevlig upplevelse? Nej, inte särskilt.

• Gilla
Reactions: doc
En ny variant för min del på SK1550 från AMS idag:

* Först ropas det ut om att prio boarding för plus, guld,diamant skall börja.
* Vi ställer upp oss i prio-fållan (AMS har två köer, prio och övriga på gaterna på C-piren).
* Sedan släpper inte personalen på någon från prio-kön, utan ropar upp att rad 10 och bakåt skall boarda via den andra fållan.
* När de bakre raderna är igenom släpps prio-kunderna på.

En kines i prio-kön bredvid mig är väldigt konfunderad över hur det här systemet fungerar, och blir raskt upplyst av en svensk man efter oss "They are idiots. SAS are complete idiots." :)

Toppen