A
Aurora
Guest
AT&T med 4G hastighet - 62 dollar for 500MB inkl data og registration fee at LAX.
Om du inte MÅSTE ha SIM kort i förväg, kan du köpa startpaket med SIM kort på 7-Eleven på ankomsthallen (Level 5) på Hong Kong flygplats. Alternativt på 1010 (ankomsthallen), a3 (T1, avgångshallen, land side) eller Fortress (T1, avgångshallen, land side).
IIJ har börjat att sälja prepaid data SIM kort för LTE/3G i Japan som använder NTT DoCoMo:s nätverk. Det går att köpa bl a BIC Camera, Yodobashi Camera, Sofmap.
Enligt deras japansk webbsida, kan man använda tjänsten direkt genom att 1) sätta in SIM kortet, 2) Mata in APN inställning.Går det att köpa över disk utan dokument eller behövs registrering av hotell, pass, residency card, X, Y, Z?
IIJ skrev:サービス利用の流れ
1. SIMカードをご利用の端末に挿入します。
2. 端末にAPNなどモバイルネットワーク設定をするとすぐに利用できます。
(※)パッケージには通信可能な状態のSIMカードが入っているため、開通手続きは不要です。
Jag glömde att nämna om det kostar 6 HKD per månad för att behålla numret. Det dras oavsett om du använder mobilen eller ej.Hur länge gäller ett sånt kort, vet du det? Om jag plockade upp ett som jag sen bara använder var 3e månad, skulle det gå, vet du det?
Du vet att du kan byta plan on-demand hos T-Mobile? Dvs du kan växla till en månads-plan om du ska vara där mer än 10 dagar och sedan byter du tillbaka när du åker hem.
Håller helt med om att deras täckning lämnar lite att önska. Tror AT&T har lite bättre täckning och jag har även fått för mig att Verizon har det, men man ska komma ihåg att USA är ett U-land och mobiltäckning är inget man kan förvänta sig.