Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Dr. Miles

Expert
Noen tips for billig internettløsning for noen som skal oppholde seg på Gran Canaria i 1 måned? Gjerne unlimited internett for mobilt bredbånd.
De flesta mobiloperatör i världen (eller alla?) har inte obegränsad mobilsurf tjänst utan det finns begränsning av datamängd.

När jag var i Lanzarote i början av året använde jag Hits Mobiles prepaid SIM kort. Jag valde dem för att 1) de hade engelsk webbsida, 2) de erbjöd OK surftaxa (ca 10 EUR för 1 GB), 3) jag kunde beställa SIM kortet på nätet och skicka det till hotellet.

Tarifas Internet - Prepago móvil - HITS Mobile
 
A

Aurora

Guest
De flesta mobiloperatör i världen (eller alla?) har inte obegränsad mobilsurf tjänst utan det finns begränsning av datamängd.

När jag var i Lanzarote i början av året använde jag Hits Mobiles prepaid SIM kort. Jag valde dem för att 1) de hade engelsk webbsida, 2) de erbjöd OK surftaxa (ca 10 EUR för 1 GB), 3) jag kunde beställa SIM kortet på nätet och skicka det till hotellet.

Tarifas Internet - Prepago móvil - HITS Mobile

Ja det er det som er, jeg vet vedkommende kjøpte 5 GB for en viss sum i fjor (tror det var ca 50 EUR faktisk, ergo samme pris som det du nevner). Men det ble fort brukt opp, særlig siden vedkommende er der i 1-2 mnd i slengen.
 

Dr. Miles

Expert
Ja det er det som er, jeg vet vedkommende kjøpte 5 GB for en viss sum i fjor (tror det var ca 50 EUR faktisk, ergo samme pris som det du nevner). Men det ble fort brukt opp, særlig siden vedkommende er der i 1-2 mnd i slengen.
Det kanske varierar mellan olika hotell men när jag fick en tvåtimmars Wifi voucher på mitt hotell, var trådlös internet långsammare än mobilsurf.
Tyvärr sådant kan man inte veta i förväg (förutom att läsa reviews på bl a Tripadvisor).
 

xvikmic

Medlem
Jag ska till Singapore och Malaysia. Någon som har ett tips på ett kontantkort som gäller för båda länderna? Om inte, ett kontantkort som gäller för Malaysia. :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag ska till Singapore och Malaysia. Någon som har ett tips på ett kontantkort som gäller för båda länderna? Om inte, ett kontantkort som gäller för Malaysia. :)
Om du ankommer till Kuala Lumpur (KLIA) med flyg, finns det flera mobiltelefonbutiker i ankomsthallen.
Du kan fråga dem vilket SIM kort/plan passar bäst för ditt behov.
Om du har en mobil med LTE stöd, kan du använda Celcom eller Umobile

Celcom
U Mobile - Unlimited Mobile Internet (UMI)
 
A

Aurora

Guest
Det kanske varierar mellan olika hotell men när jag fick en tvåtimmars Wifi voucher på mitt hotell, var trådlös internet långsammare än mobilsurf.
Tyvärr sådant kan man inte veta i förväg (förutom att läsa reviews på bl a Tripadvisor).

Vedkommende bor i leilighetskompleks, så det er ikke noe WiFi-opplegg lagt opp.
 
Jag var nyligen i Thailand. Har haft True Simkort. Funkat ganska dåligt med GSM. Bytte nu till AIS 12Call. Kostade 50 Bath. 70 MB kostar 59 Bath. Obegränsat 7 dagar 384 Mbyte/s kostar 69 Bath och i månad 279 Bath. Varje gång man laddar får man en månad till utan att balansen går ner. Finns automater att ladda med 10 Bath och för 120 Bath räcker Sim-kortet 1 år.
Det nya kortet funkar överallt jag var och jag hade internet hela resan.
 

Dr. Miles

Expert
Bytte nu till AIS 12Call. Kostade 50 Bath. 70 MB kostar 59 Bath. Obegränsat 7 dagar 384 Mbyte/s kostar 69 Bath och i månad 279 Bath.
När jag använde One-2-Call:s SIM kort sist var det EDGE 384 kb(it)ps och inte 384 M(ega) byte per sekund. Inte ens 4G (LTE) når till den hastigheten. ;)
Jag antar att du menar 7 dagars surf för 69 THB med 384 kbps hastighet.
Add-on Data Packages - - AIS
 
Toppen