Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Jag har letat men inte hittat, vet du hur länge kortet är aktivt? Hur ofta måste man ladda det med $$ för att det inte ska stängas av helt....
Jag har absolut ingen erfarenhet av T-mobile i USA men jag tror att denna sida visar svar på dina frågor.
Prepaid FAQ | Pay As You Go Frequently Asked Questions | T-Mobile
T-mobile skrev:
Prepaid - Pay As You Go FAQs
How do I know how many minutes I have left?

A: Call #999# from your T-Mobile Prepaid handset or 1-877-778-2106 from any touch-tone phone.

If you're a T-Mobile customer, you can also log in to My T-Mobile for support.
How long are my T-Mobile prepaid minutes available?

A: With T-Mobile prepaid, you can choose from monthly or Prepaid - Pay As You Go plans. When you select a monthly plan, your plan features are available for 30 days.

For the Prepaid - Pay As You Go plan, access to prepaid service is available for 90 days from the date you applied a $10, $25, or $50 refill for non-Gold Rewards customers.

If you applied a $100 refill or have already reached Gold Rewards status, service is available for one year from the date you last applied a refill.

Japp, och kör man med deras $3/dag-plan, så räcker det med att man är där några veckor så har man bränt $100. Funkar rätt bra för min del faktiskt.

Ja, det har jag gjort hitintills, men det gör jag inte om.

Det slutar med att T-mobile ringer upp och ska verifiera uppgifterna på kortet. När de tagit alla uppgifter försöker de sedan kontakta någon på min "bank" i sverige som kan bekräfta alltihop. Till sist fick de tag på någon stackars snubbe på AmEx i sverige som pratade knagglig engelska. De ställde diverse frågor som AmEx inte kunde svara på, såsom vad mitt hemtelefonnummer var.

Vill man göra detta smidigt, så köper man ett refillkort på CVS och tankar in.

Fick samma här men "the connection dropped twice..." Sa tanten så jag fick inte tanka. Ska testa med frågans amerikanska Amex... Annars får man väl som du säger köpa refillkort och jag antar att man har några månader på sig att använda dom...

Ytterligare aktörer i Japan som saluför förbetalda sim-kort för dataanvändning:
Priserna ligger på ungefär samma nivå och det finns olika begränsningar i datamängd och giltighetstid. Korten förbeställs och skickas antingen till hemadressen eller hämtas ut på hotell, postkontor eller varuhus. Vissa av korten går också att köpa på plats utan förbeställning.

Toppen