Senaste nytt

[Premium Economy] Stockholm-Bangkok T/R, Thai Airways, 19.200 SEK inkl. skatter

Då har även jag bokat ARN-HKT-BKK-ARN I Premium. 2 vuxna och 2 barn i November. Blir rad 12 upper deck på utresan och rad 23 på hemresan. I detta nu visar dom "747 all series" på utresan och den uppgraderade versionen på hemresan, det lär väl ändras ännu..

Sänd mejl till Thai i Stockholm om reservation av child meal men fick ett surt mejl tillbaka att det är resebyrån varifrån jag köpt resan som får göra det, kan ej förstå varför dom inte kan sätta in det i bokningen:(

Sänd mejl till Thai i Stockholm om reservation av child meal men fick ett surt mejl tillbaka att det är resebyrån varifrån jag köpt resan som får göra det, kan ej förstå varför dom inte kan sätta in det i bokningen:(
Min uppfattning av THAI Stockholms kontor är att de är mycket motvilliga att hjälpa sina kunder.
Om du ringer till THAIs kontor i Bangkok så fixar de snabbt.

Servicen är lite "hit or miss" när man ringer Thais stockholmskontor.

Blev tvungen att ringa in och boka då det inte gick att lägga till stop-overs på kampanjbokningssidan, bad att få boka 4st PE+C á 15.000kr till Manila och frågade om det gick att dela upp betalningen på flera kort men fick svar från herren i telefon att det var sånt som resebyråer var till för då det var för mycket jobb att knappa in flera kortnummer. Provade att ringa igen några dagar senare och fick tala med en supertrevlig och hjälpsam kvinna som inte tyckte det var några problem alls att hjälpa till med det, hon la även glatt till mina seatingönskemål och allas FFP-nummer.

Jag ringde Thai's stockholmskontor idag för att se om det fanns plats för en fri uppgradering (nyligen guldkort) från premium till royal silk på vår nästa resa den 3 november. Pratade med en jättetrevlig kille som snabbt slog i datorn och konstaterade att det fanns plats både ARN-HKT direkt samt även BKK-ARN hem den 3 december. Då det var lite sent på eftermiddagen så hann han inte skicka uppgraderings-vouchern med posten idag utan skulle fixa det på måndag morgon. Han lovade också att ringa på måndag så att vi kunde stämma av vilken seating som passade oss. Passade också på att fråga om någon av flygningarna var i den uppgraderade kabinen och fick till svar att ARN-HKT inte var den nya modellen men att HKT-BKK har nya kabinen från den 29 oktober.

Jag fick också ett awards erbjudande med posten för nån vecka sedan med erbjudande att boka en bonusresa för halva poängkostnaden. Detta erbjudande gäller bara under detta året och då passade jag på att fråga om de kunde göra ett undantag så att jag kunde få boka en bonusresa i slutet av januari/början av februari i stället eftersom jag redan har en bokning i november. Mycket vänligt förklarade han då att de inte kunde fixa detta från deras svenska system men att det var troligt att det skulle komma ett liknande erbjudanden under 2013.

Då jag inte vill vänta tills januari med att försöka hitta en bonusresa så rekommenderade han mig att mejla Thai i BKK som säkerligen kunde lösa detta på ett smidigt sätt så att jag kunde boka redan nu. Thai BKK är nu mejlade och jag inväntar positivt svar inför en härlig gratisresa i början av nästa år.

Själv upplevde jag stockholmspersonalens "tjänstvillighet" i veckan när jag skulle boka om en flight. Damen som svarade la ner mer tid på att kontrollera om hon kunde ta betalt för ombokningen än vad det tog för henne att göra ombokningen. Hennes kommentar var: "Jaha, jag kan faktiskt inte hitta att vi kan ta betalt för den här ombokningen så vi får göra det gratis." Detta konstaterande ackompanjerades av en tydlig och besvärad suck. :)

Jag fick suvären betjäning av kvinnan som bokade våra premium economy biljetter till BKK. Först kontaktde jag dom via e-mail och dom ringde upp mig. Jag kunde inte boka via internet pga att vi har ett barn under ett år med oss.

Vi flyger i November och enligt check my trip så ser det ut att vara nya retrofit fastän det är 747-400. 26 stolar på övrevåningen är enligt seatguru retrofit.

Toppen