Senaste nytt

[Premium Economy] Stockholm-Bangkok T/R, Thai Airways, 19.200 SEK inkl. skatter

Jag flög CPH-BKK i U förra lördagen.
Hustrun drack champange genomgående, dessutom 2 vita och 2 röda att välja mellan. Vet ej hur detta skiljer sig från C.
Fyra rätters middag med, där det fanns 4 main dishes att välja mellan. Frukosten hade två alternativ.

Portvin till desserten, congacen var ingen XO, whiskyn var JW Black, gin Bombay Sapphire.

En riktigt bra produkt för att vara Premium Economy
Äkta skumpa alltså?
Har för mig att det bara var mousserande i U tidigare.
Men det är några år sen jag flög, så jag kan minnas fel.
Sen kanske det kan hända att TG:s alla equipment changes kan medföra att man inte hinner ställa om en C-kärra till U sortiment alla gånger.

Äkta skumpa alltså?
Har för mig att det bara var mousserande i U tidigare.
Men det är några år sen jag flög, så jag kan minnas fel.
Sen kanske det kan hända att TG:s alla equipment changes kan medföra att man inte hinner ställa om en C-kärra till U sortiment alla gånger.
Ja, jag kontrollerade detta extra noga.

Förmodar att det inte lönar sig att ha en separat produkt då så få linjer har premium economy, jag tror att det är samma som i business, Air New Zeeland kör också med samma viner som i Business medan SAS och Air France ger oss samma blask som man får i Economy...

Förmodar att det inte lönar sig att ha en separat produkt då så få linjer har premium economy, jag tror att det är samma som i business, Air New Zeeland kör också med samma viner som i Business medan SAS och Air France ger oss samma blask som man får i Economy...

Om du nu har köpt en ekonomibiljett, oavsett om den heter premium ekonomi eller ekonomi extra ligger det väl närmare till att du skall ha det vin som serveras i ekonomi än det som serveras i business. Nån jäkla skillnad skall det väl ändå vara på klasserna.

Om du nu har köpt en ekonomibiljett, oavsett om den heter premium ekonomi eller ekonomi extra ligger det väl närmare till att du skall ha det vin som serveras i ekonomi än det som serveras i business. Nån jäkla skillnad skall det väl ändå vara på klasserna.

Sett till prissättningen på de flesta premium ekonomi biljetter, så ligger dessa närmare business än ekonomi. Med andra ord borde man ju förvänta sig att premium ekonomi ska vara en slags "business light"produkt, när man ändå har betalat 2-3ggr priset för ekonomi.

(Tips till moderator: Börjar det inte bli dags att bryta ut en stor del av denna tråd till en Thai 747-tråd i *A-forumet?.
Ämnet är numera en bit bort från den ursprungliga dealen...)
Nu har jag flyttat massor av inlägg som handlade om THAI:s Premium Economy stol på Boeing B747 mellan Skandinavien och Thailand till en ny tråd i Star Alliance forum. Vänligen fortsätta diskussion om renovering, stolar, plantyp i nya tråden.

http://www.businessclass.se/star-al...boeing-b747-mellan-skandinavien-thailand.html

Hoppas ni har överseende med detta.

Sett till prissättningen på de flesta premium ekonomi biljetter, så ligger dessa närmare business än ekonomi. Med andra ord borde man ju förvänta sig att premium ekonomi ska vara en slags "business light"produkt, när man ändå har betalat 2-3ggr priset för ekonomi.

Det heter Premium economy, inte Business light.
3 gånger prisskillnad mot ekonomi? Ja billigaste ekonomi mot dyraste premium, ungefär.
Jämför du fullpris ekonomi med billigaste premium kan det ibland vara billigare med premium.

Toppen