Senaste nytt

[Premium Economy] Stockholm-Bangkok T/R, Thai Airways, 19.200 SEK inkl. skatter

Jag bokade ARN-BKK-HKG//MNL-BKK-ARN för 14200 sek via Mr Jet. Det går tyvärr inte att boka kampanj bilj till HKG via Thais hemsida. Vill du till HKG i Premium Eco så är TK väldig bra alternativ. Till HKG tror jag du kommer undan med ca 8500 Sek.

Jag bokade ARN-BKK-HKG//MNL-BKK-ARN för 14200 sek via Mr Jet. Det går tyvärr inte att boka kampanj bilj till HKG via Thais hemsida. Vill du till HKG i Premium Eco så är TK väldig bra alternativ. Till HKG tror jag du kommer undan med ca 8500 Sek.

8700:- kostar det till HKG med TK. (8500:- via Mrjet).
Jag vet dock inte vilken bokningskod det är, hur ser man det?
Bra pris annars, perfekt för just denna resa.

Y + A + E verkar bokningsklasserna vara, och enligt SAS är det 100%
Alltså, 12692 EB poäng?
Kalas!

Tack för tipset!

Last edited:
Jag har som alternativ till TK börjat spana på TG.

TK tar 8500:- t&r till HKG och ger cirka 12-13000 poäng till EB.
Klassen är då ECO till IST och PE till HKG.

TG erbjuder:

ARN-BKK i Premium Economy.

Sen:

Kod:
BKK  Bangkok Suvarnabhumi Intl TH [VTBS]
HKG  Hong Kong Intl HK [VHHH]
Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
TG         600     BKK   08:00     HKG   11:45     380  0   CS+

Kod:
HKG  Hong Kong Intl HK [VHHH]
BKK  Bangkok Suvarnabhumi Intl TH [VTBS]
Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------
TG         601     HKG   13:25     BKK   15:10     380  0   CS+

BKK - ARN i Premium Economy.

Detta är ju snäppet bättre än TK i mina ögon, speciellt med A380 två gånger i Business.
Är det inte 28 oktober TG börjar köra BKK-HKG också? Kanske det blir lite extra "flashigt" ..

Kostnad: 13.800:- hos Mrjet.

Hur många poäng ger ovan till EB?

Edit: 10.260 Miles (100%) för PE ToR till BKK + 2120 Miles (200%?) för C ToR
Alltså, totalt: 14.500 Miles?
Visst, det ger mer Miles/krona om jag väljer TK men C i A380 lockar rejält, dessutom ska TG PE inte heller vara så tokig..

När jag åker C mellan BKK-HKG och vice versa, kan jag ta del av något extra då? tex SPA?
Syftar speciellt på hemvägen då jag kommer från HKG i C men ska vidare med PE? 7 timmars väntan utan något extra kan ju vara lite halvsegt.. :)

Last edited:
Eurobonus avrundar ju uppåt så borde bli 5200 poäng + 2200 per enkel x 2 = 14800 med TG

Ok!

Då får man ju överväga..
Är det TG 747 Pe x2 + A380 i C x2 och lite mer poäng eller TK Eco + PE samt nästan lika mycket poäng men för ca 6000:- mindre..

Lutar väl mest åt TG dock, lite roligare att åka via BKK än IST.

Visst, det ger mer Miles/krona om jag väljer TK men C i A380 lockar rejält, dessutom ska TG PE inte heller vara så tokig..
Glöm inte att THAI byter ofta flygplan i sista minuten.

När jag åker C mellan BKK-HKG och vice versa, kan jag ta del av något extra då? tex SPA?
Du kan använda THAI Royal Orchid SPA Lounge när du flyger Bangkok -> Hong Kong i Business class

Syftar speciellt på hemvägen då jag kommer från HKG i C men ska vidare med PE? 7 timmars väntan utan något extra kan ju vara lite halvsegt.. :)
Jag tror inte att man kan använda THAI Royal Orchid SPA Lounge när du flyger Bangkok -> Stockholm i Premium Economy.

Glöm inte att THAI byter ofta flygplan i sista minuten.

Är det så? antar att det är en liten chansning.. speciellt när det gäller A380.
Hur prioriterad är BKK-HKG sträckan av TG?

-

Om jag istället väljer att kreditera till Miles&More, då är det ju som bekant 150% vilket ger cirka 19.000 poäng?
Är det då Status Miles jag får eller Award Miles?

Anledningen till att jag undrar är att jag har en del Award Miles på mitt M&M men inte alls lika många Status Miles..

För att bli Lufthansa SEN, är det 100.000 eller 130.000 som gäller?
Är det 100.000 så känns ju inte det direkt ouppnåeligt om ovan resa ger cirka 19.000.
Kalenderår är alltså 1 Jan - 31 December, inte när man registrerade sig?

Isåfall kan det vara något att kika på tills nästa år.

Last edited:
Är det så? antar att det är en liten chansning.. speciellt när det gäller A380.
Hur prioriterad är BKK-HKG sträckan av TG?
Jajamensan.
Jag har fått ship change mellan Bangkok-Hong Kong vv och Bangkok-Beijing vv av THAI många gånger.

Ibland har man tur så att man får bättre flygplanstyp (t ex Airbus A330 -> Boeing B777), men det händer tyvärr oftare åt andra hållet.:(

Senator är 100.000 miles om man bor i Sverige. ARN - BKK ger 7706 miles till M&M i PE.
Det är både Status och Award miles.

Toppen