Senaste nytt

[Premium Economy] Stockholm-Bangkok T/R, Thai Airways, 19.200 SEK inkl. skatter

Hur boka Premium + Economy på Thai Airways?

Kan man boka Premium Economy på tur resan och vanlig ekonomi på hemresan? Har kollat runt lite men hittar ingen bra sida för detta. Funderat lite på Thailand i höst och blir lite ivrig på Thai:s direktkärra ARN-HKT, skulle gärna prova Thai:s PE, efter att läst lite rapporter här på sidan så verkar detta vara väl värt pengarna. Hela familjen skall med så ena vägen får det bli isåfall men måste man ringa Thai eller resebyrå?

Tror att CPH och ARN maskinerna skall vara "klara" i augusti
Tja, nu har snart augusti gått, och THAI har bara lyckats renovera en enda maskin, som nu går på BKK-MAD.
Vad jag har hört har inte denna heller medfört någon rockad rörande ARN eller CPH.
TG har nu också flaggat för att 747-uppdateringarna inte kommer att var klara förrän i slutet av Q2 nästa år...

Är det så? antar att det är en liten chansning.. speciellt när det gäller A380.
Hur prioriterad är BKK-HKG sträckan av TG?

-

Om jag istället väljer att kreditera till Miles&More, då är det ju som bekant 150% vilket ger cirka 19.000 poäng?
Är det då Status Miles jag får eller Award Miles?

Anledningen till att jag undrar är att jag har en del Award Miles på mitt M&M men inte alls lika många Status Miles..

För att bli Lufthansa SEN, är det 100.000 eller 130.000 som gäller?
Är det 100.000 så känns ju inte det direkt ouppnåeligt om ovan resa ger cirka 19.000.
Kalenderår är alltså 1 Jan - 31 December, inte när man registrerade sig?

Isåfall kan det vara något att kika på tills nästa år.

Senator är 100.000 miles om man bor i Sverige. ARN - BKK ger 7706 miles till M&M i PE.
Det är både Status och Award miles.

Nivån för SEN är 100,000 status miles oavsett var man bor någonstans, och det är kalenderåret 1 jan - 31 dec som gäller.

Tja, nu har snart augusti gått, och THAI har bara lyckats renovera en enda maskin, som nu går på BKK-MAD.
Vad jag har hört har inte denna heller medfört någon rockad rörande ARN eller CPH.
TG har nu också flaggat för att 747-uppdateringarna inte kommer att var klara förrän i slutet av Q2 nästa år...

Oavsett vilken kabin det blir så är priset i PE värt det. Ibland är det ju tom svårt att hitta Y klass dit för det priset.

Last edited:
Kan man reservera plats direkt när man bokar i Premium Economy hos Thai?
Hur är det om man bokar via Expedia eller liknande, då går det väl inte?

Kan man reservera plats direkt när man bokar i Premium Economy hos Thai?
Hur är det om man bokar via Expedia eller liknande, då går det väl inte?

Du kan ringa till THAI och förboka sittplats.
Personligen tycker jag att THAI kontor i Stockholm är motvillig att förboka sittplats även om man reser i First/Business class.
Jag ringer alltid till deras nummer i Thailand när jag inte kunde boka min sittplats via Lufthansas Manage My Bookings.

Om man bokar direkt på Thais hemsida eller via resebyrå går det att välja plats.
Men hvis du booker på hjemmesiden, kan du vel ikke få disse helt specielle billige E+ fra ARN? Der er et nummer (som jeg desværre ikke har), hvor man kan ringe til TG i CPH og få vejledning og det sæde man ønsker, f.eks. 16J og 16K :)

Jag har flera gånger bokat denna kampanj i både Y och E+ och alltid kunnat välja säte från hemsidan, jag går till sidan "special fare promotions" och väljer sedan kampanjen "sweden special" och bokar därifrån, sedan får man möjlighet att välja säte påsidan där man fyller i traveller details.

Toppen