Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SAS, AF, Saudia, KLM
Kabinklass: Business, Eco
Avreseort: ARN
Destination: DXB
Enkelresa eller Tur&retur: Tor
Antal poäng (per person): 52500p
Skatter&avgifter (per person): Ca 4000kr per person tror jag, har inte full koll på det men tror det var dyrt att passera CDG.
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Mars 2025
Bokad: Dit jan 25 och hem feb 25
Hur hittades tillgänglighet: sas.se + Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 3st för att få till feeder flight DXB-RUH

ARN - CPH SAS Plus A320neo (Feeder flight)
CPH - CDG SAS Plus Embraer 195
CDG- DXB AF Business Boeing 777-300 ER

DXB - RUH Saudia Ekonomi A320 (Feeder flight)
RUH - AMS med stopp i DMM KLM Business A330-200
AMS - ARN KLM Business A321neo

Fått ihop en veckoresa till Dubai i mars men fick boka i flera steg.

Först hittades resan CPH-CDG-DXB. Fick sen lägga till feeder flight ARN-CPH. Inga problem med det.

Hoppades kunna boka business med Saudia hem men finns bara 1 businessplats på deras flighter. Härom dagen dök hemresa med KLM RUH-DMM-AMS-ARN upp så den tog jag även om den känns osmidig med ett timmes långt stopp i Dammam.

La sen till feeder flight DXB-RUH vilket krävde några samtal för att få till det. Kanske budar på uppgradering där, lägsta bud är 394 USD per person just nu. Ordinare pris för business samma Saudia flyg är 16 528kr per person enl Google flights. Budnivån trots allt inte mycket högre än vad billigaste businessplats med bolaget flynas kostar enl Google flights.
Nu har jag kollat och kostnaden är 2215kr pp i skatter och 450 + 150 i avgifter pp
 
Bonusprogram: EB
Flygbolag: VS, DL
Kabinklass:C
Avreseort: LHR
Destination: FLL
Enkelresa eller Tur&retur: först open jaw (till ATL) sen lade jag till atl-fll
Antal poäng (per person): 65000 eb/pers (2 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4300
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): dec 2025
Bokad: feb 2025
Hur hittades tillgänglighet: awardfares/sas sky team-hemsidan
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt:Jo.. efter mkt om och men
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 (!)

Nyårsresa 2025 behövde fixas..
Tillgängligheten är ju (tycker jag) usel gällande 4 platser.. visst finns det men det är ljusår från Star Alliance.. jaja. Man får anpassa sig.
Hittade platser ut till Atlanta från LHR, och hem från Fort Lauderdale i januari 2026 till LHR. Tidigare igår fanns det MIA och MCO men det försvann platser så fick ej ihop det.
Kom till engelsktalande kundtjänst (spansk? portugis? han pratade ibland med kollegor på spanska tror jag).
Iallafall, snubben var glad och trevlig men kunde ungefär ingenting. Han hittade inget med "sas" utan bara med virgin och delta.. så bara att förklara att jag SKULLE åka med dem tog 15 min. Sen kom vi med myrsteg framåt. Med hjälp av flightnummer lyckades han få ihop LHR-ATL//FLL-ATL-LHR, och göra detta 2 gånger (2-4-1 * 2). Detta tog runt en dryg timme. Efter han fått till biljetterna (USCHLIGA skatter) så frågade jag om han kunde lägga till atl-fll som jag hittat (och som inte gick att boka LHR-ATL-FLL på en gång) och det kunde han.. sa han. Men han visste inte hur man gjorde och när jag föreslog att han skulle öppna bokningen och försöka lägga ett leg så testade han det och då läste han glatt upp "add segment to booking" och började trixa runt. Han ursäktade sig att det var hans första "lägga till ben i existerande bokning" samt "you Eurobonus guys and your advanced routes.,.."
Efter sammanlagt 100 minuter var vi till slut klara..
En trevlig (om än inte så duktig) agent som ändå lyckades få till det..
ARN-LHR får jag fixa sen...

Flighter:
LHR-ATL - Virgin - A350-1000 - Business
ATL-FLL - Delta- B757- Business
FLL-ATL - Delta- B757- Business
ATL-LHR - Virgin - A350-1000 - Business


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Bonusprogram: QR Privilege club
Flygbolag: Qatar
Kabinklass: Business
Avreseort: Madrid
Destination: Doha
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 43000
Skatter&avgifter (per person): 140eur
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Juni 2025
Bokad: Feb 2025
Hur hittades tillgänglighet: BA exec club
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja efter 3 försök. QR sidan är sämst.

Överförde från Amex till BA tog 7 dagar och sedan 3 försök att länka avios. Blev error till höger och vänster samt utkastad från inloggning hela tiden.

MAD - DOH 77W Qsuite än så länge.
 
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SK, VN, GA, AF
Kabinklass: Business, Eco
Avreseort: ARN
Destination: DPS
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 187 500 (Amex 2-4-1) + 60 000 (Separat bokning/PNR)
Skatter&avgifter (per person): Ca 3- 4000 kr per person tror jag,
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Sept 2025
Bokad: Feb 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se + Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 4 st för att få till feeder flights ARN-CDG, CDG-ARN samt anslutningen ner till Bali SIN-DPS
(bokade CDG-SGN-SIN-SGN-CDG online, resten via telefon)

ARN - CDG SAS (Braathens) - Airbus A319 - Economy (Feeder flight)
CDG - HAN Vietnam Airlines - Airbus A350-900 - Business
HAN - SIN Vietnam Airlines - Airbus A321-100/200 - Business
(Layover 23,5 timmar i SIN)
SIN-DPS Garuda - Boeing 737-800 - Business
DPS-SIN Garuda - Boeing 737-800 - Business
SIN - SGN Vietnam Airlines - Airbus A321-100/200 - Business
SGN - CDG Vietnam Airlines - Airbus A350-900 - Business
CDG - ARN Air France - Airbus A220-300 - Business (Feeder flight)

De 2 första samtalen, där lade agenterna på direkt när jag nämnde att jag ville boka in anslutningar/feeders till befintlig resa. Sedan fick jag prata med en skåning som var tillräckligt påläst för att kunna lägga till ARN-CDG,SIN-DPS samt CDG-ARN, om än med visst besvär. Hon blev utkastad ur systemet när hon på min begäran skulle ändra så att den ursprungliga utresan ARN-CDG-SGN-SIN försköts en dag till avresa dagen efter, samt göras om till en mer fördelaktiga routingen ARN-CDG-HAN-SIN, så tappade hon platserna via HAN, men via SGN fanns kvar även även på den nya utresedagen. Så jag fick nöja mig med SGN tillsvidare.

Efter ca 30 minuter kom platserna via HAN tillbaka. Jag ringde då igen och försökte ända till den här mer optimala routingen, blev kopplad till en engelsk (indisk) språkig person som inte alls fick till det utan hela tiden sa det bekanta "computer says no". så det HUACA.

Dock 2 dagar senare ringde skåningen tillbaka för att kolla om de nya skatterna var ok, då lyckades hon efter visst besvär ändra så att allt blev som jag hade önskat... :) Så slutet gott allting gott, lite onödiga ändringsavgifter bara... Men det får man ta...


1740185681356.png
 
Last edited:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KL, VN
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: SGN
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 187500 eb/pers (1 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2313 kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): jan 2026
Bokad: feb 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS hemsida
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 (!)

ARN-AMS KL B737-800 Business
AMS-FRA KL Cityhopper (Embraer) Business
FRA-SGN VN A350 Business

SGN-FRA VN A350 Business
FRA-AMS KL Cityhopper (Embraer) Business
AMS-ARN KL B737-800 Business

Ringde igår söndag och hade inga större förhoppningar då "AMEX-linjen" egentligen inte är öppen. Hamnade hos en svensk kvinnlig agent som lät lite goddag yxskaft inledningsvis. Men jag blev väldigt positivt överraskad då hon löste det hela galant, snabbt och smidigt samt hade koll på alla detaljer. Hon hittade dessutom tillgänglighet på hemvägen som inte syntes på SAS hemsida så hatten av (vilket jag var noga med att framföra). Lite surt med 2xpoängen men jag tänker att vi börjar såhär så ska jag lägga in bevakningar på andra flygbolag. I bästa fall kan vi kapa poängpriset genom att inte flyga med VN åt ena hållet. Blir kul att testa VN också, personligen älskar jag servicenivån på de asiatiska flygbolagen! Det som blev lite plåster på såren är att jag lyckades boka hotellvistelsen för poäng så synd att klaga på en 100% poängresa för två personer under en av de populäraste perioderna på året :).
 
  • Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: SAS / Virgin
  • Vilken kabinklass: Plus / Business
  • Avreseort: ARN
  • Destination: LAS
  • Antal poäng 130 000 och 1 amex 2-4-1
  • Skatter&avgifter: drygt 2000 kr inklusive ombokningsavgift för feeder
  • Antal resenärer:2
  • När. Juli 25
  • Bokad Dec 24
  • Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
  • Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt
  • Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): ~5

SK525 ("business")
VS155 (Business)

VS156 (business)
SK528 ("business")

  • Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: KLM ut. Virgin/SAS in.
  • Vilken kabinklass: Business dit och economy hem
  • Avreseort: CPH
  • Destination: CUN
  • Antal poäng 200 000 och 2 amex 2-4-1
  • Skatter&avgifter: 2830 kr per person. d.v.s x4.
  • Antal resenärer:4 (2 bokningar)
  • När. Okt 25
  • Bokad feb 25
    • Hur hittades tillgänglighet: Awardfares

  • Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt
  • Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0! Helt bokat på sas.se
Dök upp business dit med KLM och bra flights economy hem över novemberlovet och lite till...

KL1276 (business)
KL689 (business)

hem VS094 (Economy)
SK502 (economy)


  • Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: KLM/Virgin/Delta
  • Vilken kabinklass: Economy/ Business
  • Avreseort: LPI
  • Destination: TPA
  • Antal poäng 260 000 och 2 amex 2-4-1
  • Skatter&avgifter: €3xx per person x4. inklusive €95 service fee då bokningen skedde direkt via agent.
  • Antal resenärer: 4 (2 bokningar)
  • När. December 25
  • Bokad feb 25
  • Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
  • Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt
  • Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): skämtar inte säkert 10 st totalt

LPI-AMS-MAN-JFK-TPA

TPA-JFK-MAN-AMS-LPI

Orkar inte dra alla flights men långa leggsen är med virgin business och inom USA är business med delta..

LPI-AMS-MAN är economy båda hållen med KLM.

8 flights. Dubbla övernattningar på utresan... ja vi får se om vi åker på denna.


Då var poängkontot tomt iaf och de flesta av poänggruppens vouchers nyttjade inför eventuell inflationsjustering... Fint man kan nyttja både LPI/ARN/GOT/CPH som utgångspunkt... det öppnar endel extra möjligheter.
 
Last edited:
  • Vilket bonusprogram du använder poäng ifrån: Eurobonus
  • Vilka flygbolag: AIR FRANCE
  • Vilken kabinklass: Plus / Business / Ekonomi
  • Avreseort: ARN
  • Destination: HKG
  • Antal poäng 187k och 1 amex 2-4-1
  • Skatter&avgifter: drygt 3300 kr
  • Antal resenärer:2
  • När. Jan 26
  • Bokad Mar 25
  • Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
  • Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Japp
  • Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):

Destinationen är BKK men som ni vet är det i princip omöjligt att hitta till BKK direkt så blir en natt i HKG och en cash biljett till BKK för oss. Ska lägga till resan hem i business så fort det dyker upp. Försökte ringa och lägga in bokningen men personen kunde inte hitta ARN - HKG och suckade högt när jag bad henne kika CDG - HKG så kände att jag lika gärna kunde boka online och sen ringa in och ändra senare.
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Cartagena
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 82500 + voucher
Skatter&avgifter (per person): 2400kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Maj25
Bokad: 28feb
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 2

Ringde in och försökte få till en open-jaw med avresa från Stockholm och slut i Amsterdam. Möttes av en sämre agent som hittade biljetterna och skulle boka men tog väldigt mycket tid (50min) och började ställa frågor om jag ville köpa till bagage eller lägga till säten? nejtack. Efter 40 minuter möttes jag av beskedet att hemresans platser hade försvunnit, och jag la på. Platserna kom ej tillbaka för hemresan, men jag hittade en hemresa två dagar senare. Gick inte att hitta med startdestination Amsterdam/Stockholm/Köpenhamn utan var tvungen att ta Oslo (married segments?) och bokade själv online. Fick sedan ringa in för att byta ut Oslo till Stockholm samt att resan avslutas i Amsterdam. Agenten fick för sig att ta en 150 kr ombokningsavgift pp vilket jag överklagar då jag inte kan hålla på med inkompetenta agenter och riskera att platserna försvinner.

ARN - AMS Economy B737-8
AMS - CTG Business B787-10

CTG - AMS Business B787-10
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag:  SAS
Kabinklass: Business
Avreseort:  CPH
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 60000(fly premium)
Skatter&avgifter (per person): 1100
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt):  mars
Bokad: feb
Hur hittades tillgänglighet: online
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt:  ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):
 
Toppen