Bonusprogram: EB
Flygbolag: VS, DL
Kabinklass:C
Avreseort: LHR
Destination: FLL
Enkelresa eller Tur&retur: först open jaw (till ATL) sen lade jag till atl-fll
Antal poäng (per person): 65000 eb/pers (2 st 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 4300
Antal resenärer: 4
När (avresans tidpunkt): dec 2025
Bokad: feb 2025
Hur hittades tillgänglighet: awardfares/sas sky team-hemsidan
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt:Jo.. efter mkt om och men
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0 (!)
Nyårsresa 2025 behövde fixas..
Tillgängligheten är ju (tycker jag) usel gällande 4 platser.. visst finns det men det är ljusår från Star Alliance.. jaja. Man får anpassa sig.
Hittade platser ut till Atlanta från LHR, och hem från Fort Lauderdale i januari 2026 till LHR. Tidigare igår fanns det MIA och MCO men det försvann platser så fick ej ihop det.
Kom till engelsktalande kundtjänst (spansk? portugis? han pratade ibland med kollegor på spanska tror jag).
Iallafall, snubben var glad och trevlig men kunde ungefär ingenting. Han hittade inget med "sas" utan bara med virgin och delta.. så bara att förklara att jag SKULLE åka med dem tog 15 min. Sen kom vi med myrsteg framåt. Med hjälp av flightnummer lyckades han få ihop LHR-ATL//FLL-ATL-LHR, och göra detta 2 gånger (2-4-1 * 2). Detta tog runt en dryg timme. Efter han fått till biljetterna (USCHLIGA skatter) så frågade jag om han kunde lägga till atl-fll som jag hittat (och som inte gick att boka LHR-ATL-FLL på en gång) och det kunde han.. sa han. Men han visste inte hur man gjorde och när jag föreslog att han skulle öppna bokningen och försöka lägga ett leg så testade han det och då läste han glatt upp "add segment to booking" och började trixa runt. Han ursäktade sig att det var hans första "lägga till ben i existerande bokning" samt "you Eurobonus guys and your advanced routes.,.."
Efter sammanlagt 100 minuter var vi till slut klara..
En trevlig (om än inte så duktig) agent som ändå lyckades få till det..
ARN-LHR får jag fixa sen...
Flighter:
LHR-ATL - Virgin - A350-1000 - Business
ATL-FLL - Delta- B757- Business
FLL-ATL - Delta- B757- Business
ATL-LHR - Virgin - A350-1000 - Business
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper