Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2025

Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: KLM
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 93750 med 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1456 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): aug 2025
Bokad: mars 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja, men vid betalning kom felmeddelande upp ”kontakta SAS”
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Kontaktade SAS och jag var tydligen inte den ende som ej kunde slutföra bokningen just då, men agenten fixade det hela
 
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: KLM / AF
Kabinklass: Business
Avreseort: CPH
Destination: BKK
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 93750 med 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1967 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): sept 2025
Bokad: mars 2025
Hur hittades tillgänglighet:
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):

KLM CPH-AMS-BKK (777-300)
AF BKK-CDG-CPH (A350)
 
Last edited:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM, Garuda
Kabinklass: Business
Avreseort:  GOT
Destination:  MEL
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&retur
Antal poäng (per person): 137500 (inkl 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2000kr
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): jan 2026
Bokad:  mars
Hur hittades tillgänglighet: online
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt:  Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):0 Allt bokades online

Flighter
GOT-AMS 737-800 KLM- Business
AMS-CGK 787-9 KLM-Business
CGK-MEL A330-300 Garuda-Business

MEL-DPS A330-300 Garuda-Business
DPS-AMS 777-300 ER KLM-Business
AMS-GOT 737-800 KLM-Business
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: KLM, Vietnam Airlines
Kabinklass: Economy
Avreseort: Rome (FCO)
Destination: Tokyo/Osaka (HND/KIX)
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 67 500 (+ 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 144 EUR + 95 EUR i bokningavgift
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Mar/Apr 2025
Bokad: 6/1-25
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):

Flighter:
FCO-AMS - KLM - Boeing 737-800 (winglets) - Economy (20/3-25)
AMS-FRA - KLM - EMBRAER EMB 190 / EMB 195- Economy (20/3-25)
FRA-HAN - Vietnam Airlines - N/A - Economy (20/3-25)
HAN-HND - Vietnam Airlines - N/A - Economy (21/3-25)

KIX-AMS - KLM - Boeing 787-9 - Economy (1/4-25)
AMS-FCO - KLM - Airbus A321neo - Economy (1/4-25)

Fick efter manga om och men en till resa till Japan under dessa datum vilket var allt annat an latt att hitta och behovdes boka over telefon. Förmodligen berodde det pa att jag var sent ute, samt att det ar under deras Cherry Blossom Season.

Jag kommer halla ogonen oppna framat for foljande (se nedan), och om nagon pa forumet skulle ha tips som ocksa hjalper mig sa skulle det vara mycket uppskattat.
* Fa en mindre kranglig utresa med farre stopp
* Fa bort Vietnam Airlines fran bokningen da det kostar ondigt mycket poang.
* Upgradera ut- eller hemresan till business class. Har endast poang for en av strackorna (forutsatter att Vietnam Airlines forsvinner fran bokningen)

Ar inte speciellt flexibel med datum vilket begransar mig tyvarr.
Har sedan bokningstillfallet lyckats fa till denna mycket smidigare, bade pa utresan med ett byte istallet for tre, och hemresan i Business Class som jag hittade i fredags.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: China Eastern Airlines & KLM
Kabinklass: Economy/Business
Avreseort: Rome (FCO)
Destination: Tokyo/Osaka (HND/KIX)
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 64 250 (+ 2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 144 EUR + 95 EUR i bokningavgift
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Mar/Apr 2025
Bokad: Ursprungsbokning 6/1-25 (Ombokning 1 av utresan 21/2-25 och ombokning 2 av hemresan 7/3-25)
Hur hittades tillgänglighet: utresan via sas agent over telefon och hemresan sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Nej
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):

Flighter:
FCO-PVG - China Eastern Airlines - Airbus A350-900 - Economy (20/3-25)
PVG-HND - China Eastern Airlines - Boeing 777-300er - Economy (21/3-25)

KIX-AMS - KLM - Boeing 787-9 - Business (1/4-25)
AMS-FCO - KLM - Airbus A321neo - Business (1/4-25
 
Nästa års vinterresa bokad. Blir en favorit i repris med ca 10 dagar på Seychellerna. Har mest hittat orimligt långa resor (inte sugen på 24 layover i Nairobi med infant) men idag hittade jag med vettiga tider och med AF på långa benet hem :) Ska bara lägga till feederflights med en dag och natt i Paris på vägen ut.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Kenya Airways & Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: Paris (CDG)
Destination: Mahe (SEZ)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 52 500 + 2-4-1 (infant oräknad)
Skatter&avgifter (per person): 2 589 för vuxen, 152 för infant - bokningsavgift 450. Hoppas skatterna ska sjunka när jag lägger till feeder
Antal resenärer: 2 + infant
När (avresans tidpunkt): Jan/Feb 2026
Bokad: Mars 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja - men behöver lösa feederflights från GOT
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning):

Flighter:
CDG-NBO - Kenya Airways - 787-8 - Business
NBO-SEZ - Kenya Airways - EMB 190/195 - Business

SEZ-NBO - Kenya Airways - EMB 190/195 - Business
NBO-CDG - Air France - 787-9 - Business
 
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: AF
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: FDF (Martinique)
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 73 750 ink 2-4-1
Skatter&avgifter (per person): 1437 SEK
Antal resenärer: 3 + infant
När (avresans tidpunkt): Feb-Mars 2026
Bokad: Mar 2025
Hur hittades tillgänglighet: Awardfares, SAS sökmotor
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja, men vid betalning kom felmeddelande upp ”kontakta SAS”
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Kontaktade SAS, efter 1h i kö som guldmedlem kom jag fram, och agenten löste det under en timmes samtal kostnadsfritt. Mycket trevlig och snäll. Bad om att inte sättas på hold eller liknande då jag blivit bortkopplad tidigare, och sa åt henne att ta den tid det behövde för att boka. Inga problem alls och ett trevligt samtal. Blir en 777-300ER med 14 säten i Business, med Saffran optima säten. Inte deras bästa produkt men relativt bra.
 
Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: KLM, SAS
Kabinklass: eco
Avreseort: Amsterdam
Destination: Tokyo, open-jaw Osaka
Enkelresa eller Tur&retur: open-jaw
Antal poäng (per person): 45000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 939 DKK (gillade läget...)
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): juni 2025
Bokad: idag
Hur hittades tillgänglighet: SAS Partner sök
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 0, men lång väntetid ringde 16.50, blev uppringd två timmar senare

Syrran och sambo på Japan tur på en voucher som håll på att gå ut, vinn-vinn. De är överlyckliga trots economy. Är ju dräglig på A350 och B787 jämfört med äldre kärror.

Ut
KL AMS - CPH B737-800
SK CPH - HND A350-900

Hem
KL KIX - AMS B787-900
 
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Air France
Kabinklass: Business
Avreseort: Milano MXP
Destination: Johannesburg JNB
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 99000
Skatter&avgifter (per person): 1049 NOK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): Jun 2025
Bokad: Mar 2025
Hur hittades tillgänglighet: SAS online
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): Lång väntetid och blev uppringd 4 timmar senare som guld och då bröts signalen! Tänkte bygga open jaw med min tidigare bokning JNB-LHR men gav upp innan eftersom platserna försvann så fort.

Såg att KLM släpper en del platser till sydafrika också men blev utsatt på deras cost cutting så det är nog sista valet.

MXP - CDG A319
CDG - JNB B77W Nya business suite, fick välja 1A gratis.
 
Last edited:
Toppen