Bonusprogram: EuroBonus
Flygbolag: SK, VN, GA, AF
Kabinklass: Business, Eco
Avreseort: ARN
Destination: DPS
Enkelresa eller Tur&retur: ToR
Antal poäng (per person): 187 500 (Amex 2-4-1) + 60 000 (Separat bokning/PNR)
Skatter&avgifter (per person): Ca 3- 4000 kr per person tror jag,
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Sept 2025
Bokad: Feb 2025
Hur hittades tillgänglighet: sas.se + Awardfares
Kunde du boka enligt vad du såg tillgängligt: Ja
Antal erforderliga HUACA (vid telefonbokning): 4 st för att få till feeder flights ARN-CDG, CDG-ARN samt anslutningen ner till Bali SIN-DPS
(bokade CDG-SGN-SIN-SGN-CDG online, resten via telefon)
ARN - CDG SAS (Braathens) - Airbus A319 - Economy (Feeder flight)
CDG - HAN Vietnam Airlines - Airbus A350-900 - Business
HAN - SIN Vietnam Airlines - Airbus A321-100/200 - Business
(Layover 23,5 timmar i SIN)
SIN-DPS Garuda - Boeing 737-800 - Business
DPS-SIN Garuda - Boeing 737-800 - Business
SIN - SGN Vietnam Airlines - Airbus A321-100/200 - Business
SGN - CDG Vietnam Airlines - Airbus A350-900 - Business
CDG - ARN Air France - Airbus A220-300 - Business (Feeder flight)
De 2 första samtalen, där lade agenterna på direkt när jag nämnde att jag ville boka in anslutningar/feeders till befintlig resa. Sedan fick jag prata med en skåning som var tillräckligt påläst för att kunna lägga till ARN-CDG,SIN-DPS samt CDG-ARN, om än med visst besvär. Hon blev utkastad ur systemet när hon på min begäran skulle ändra så att den ursprungliga utresan ARN-CDG-SGN-SIN försköts en dag till avresa dagen efter, samt göras om till en mer fördelaktiga routingen ARN-CDG-HAN-SIN, så tappade hon platserna via HAN, men via SGN fanns kvar även även på den nya utresedagen. Så jag fick nöja mig med SGN tillsvidare.
Efter ca 30 minuter kom platserna via HAN tillbaka. Jag ringde då igen och försökte ända till den här mer optimala routingen, blev kopplad till en engelsk (indisk) språkig person som inte alls fick till det utan hela tiden sa det bekanta "computer says no". så det HUACA.
Dock 2 dagar senare ringde skåningen tillbaka för att kolla om de nya skatterna var ok, då lyckades hon efter visst besvär ändra så att allt blev som jag hade önskat...

Så slutet gott allting gott, lite onödiga ändringsavgifter bara... Men det får man ta...