Det var alldeles säkert huvudsakligen permissionsflyg. Förekom ju på den tiden också till/från Luleå på fredagar och söndagar.Förr i världen flög SAS med DC10 till Visby då och då. Vet inte om det var relaterat till Almedalsveckan dock eller bara ett stort behov av flygstolar under sommaren? Antar att en del värnpliktiga då och då fick flyga hem på permission.
Vill minnas att SAS använde någon av Scanairkärrorna, dvs DC10-10 och inte de egna DC10-30. Vet inte om det var någon skillnad avseende krav på banlängd.