Senaste nytt

PointBooster SAS Eurobonus

Fick mail idag. Har totalt fler flighter än uppskattat, dock fler i Business än jag trodde.

"Så här ligger du till i EuroBonus PointBooster just nu. Alla resor du gör t.o.m. 31 december 2011 räknas – och du tjänar alltid på att välja Economy Extra eller Business, även om du räknat med att flyga Economy."

Vad menar de med det? Får man poäng för en Businessflight trots att man gissade Economy? Var det inte så att de påstod samma sak förra gången, men drog tillbaka det?

Kristofer:24183 skrev:
Fick mail idag. Har totalt fler flighter än uppskattat, dock fler i Business än jag trodde.

"Så här ligger du till i EuroBonus PointBooster just nu. Alla resor du gör t.o.m. 31 december 2011 räknas – och du tjänar alltid på att välja Economy Extra eller Business, även om du räknat med att flyga Economy."

Vad menar de med det? Får man poäng för en Businessflight trots att man gissade Economy? Var det inte så att de påstod samma sak förra gången, men drog tillbaka det?

Som jag förstått det så räknas alla genomförda sträckor i Eco Extra/Business först och därefter Economy. Så även om du gissat 12 sträckor i Economy, men istället gjort några av dessa i t ex Business, så får du poäng för Business. Hoppas i alla fall jag...
Fick ett SMS halvvägs in i kampanjen om hur jag låg till och har nu gjort 15 sträckor varav 4 i Business. Gissade på 12 sträckor i Economy dvs inga i Business. Har dock inte fått någon ny uppdatering än.

Landade före jul:

Skärmklipp.JPG

Jag fick ett trevligt gratulationsmail i dag!

Tack för att du deltog i EuroBonus PointBooster. Nu är kampanjen avslutad och det är dags att stämma av reseuppskattningen du gjorde i oktober mot hur mycket du faktiskt rest t.o.m. 31 december 2011. Som du ser i slutresultatet nedan nådde du ditt mål med råge. Du har tjänat 5100 fler poäng än du räknat med – stort grattis!

Din reseuppskattning

Biljettyp Uppskattat antal enkelresor Genomförda enkelresor

Economy (300 Extrapoäng) 7 4
Economy Extra eller Business (2000 Extrapoäng) 4 7

Enkelresor totalt 11 11

Du har tjänat 15200 Extrapoäng som sätts in på ditt konto senast 10/1 2012. Saknar du poäng efter den 31/1 2012, kontakta Medlemsservice

Trevligt! Jag är uppe på drygt 90 000poäng igen inom kort & fick samtidigt 2for1 amex checken för några dagar sedan :)

Mä! Fubbigt! Jag vill också få mail från SAS. Jag fick nåt SMS i november och har inte hört något från dem sen dess.

Jag är bra förbannad på SAS just nu!

Efter att 3 veckor förflutit efter att en av mina flygningar inte kreditreats till mitt EB konto, så kontaktade jag SAS. Stötte på igen några veckor senare och fick besked om att det var 7 veckors backlog som dom jobbade med. Upplyste dem om att jag fallerar i PointBooster om inte denna flygning kommer in. Ytterligare någon vecka senare, nu i mellandagarna (den 30:e) frågar jag hur dom ligger till. Och får till svar, hör av dig den sista dec om inte flighten kommit in på kontot. Men HALLÅ?! 31 dec var dagen efter.

Flygningen saknades fortfarande i går den 2 jan. Så jag mailade dem i går och, idag får jag besked om att dom manuellt registrerat flygningen. Men försent, får mail en stund senare om att jag inte nått mitt mål i PointBooster kampanjen.

Ringer SAS och påtalar detta, vad synd men det kan bli så vid sen retroregistrering, inget vi kan göra åt tyvärr får jag till svar. Trots att jag påtalar att denna flygning är inom intjäningsperioden.

Av ren princip ska jag filma när jag klipper sönder mina värdelösa EBG kort, och boka om rubbet till LX/LH, därtill boka några F bara för att jag kan, sen ska jag skicka detta till SAS, och säga hade Ni varit lite mer serviceminded hade Ni sluppit att åtminstone tappa 120.000 SEK i intäkter, visst det är en droppe i havet för SAS, men jag ska göra vad jag kan.

Där kom mailet, 9800 extrapoäng är inte fel. :)

Jag förstår dock inte riktigt varför det är möjligt att gissa på EcoExtra/Business, när man ändå får de höga poängen om man gissat Eco och sen flög EcoExtra/Business?

Last edited:
Toppen