Senaste nytt

Poängfest för ditt Mastercard 24 till 26 maj 2024

Oavsett vilket belopp jag testar med så får jag följande. Har täckning så det räcker på kortet.

Någon idé?

Attachments

• Screenshot_20240525_191327_Betalo.jpg
    Screenshot_20240525_191327_Betalo.jpg
    46 KB · Visningar: 111
@ante_77 Absolut inget problem

Jag har fört bok antal år hitta perfekt balans. Jag betalar ned näst sista bankdagen i månaden.

Håll Dig på max 10-11% utnyttjande av totala kreditutrymmet. Aldrig över 50% utnyttjande på ett kort, betyget sjunker ofta 1,0+ (!!) då direkt månaden efter, enormt uselt faktiskt en enda månad.

Jag klarar mig gott utan att förhandla med banken. Däremot så har jag inkomst i utlandet och det kan fort bli tvärstopp.
Tidigare fick jag inte ens ett telefonabonnemang i mitt eget namn.
Det rör mig inte i ryggen om min kreditvärdighet är bra eller dålig och mitt huslån har nog aldrig haft högre ränta än andras huslån även om jag kör rätt hårt med mina kort.
Ska man byta bank en gång i månaden så är det säkert knepigt med maxutnyttjande på kreditkorten, men annars är det väl inga större bekymmer.
Nu har jag belåningsgrad på typ 1/3 och således ingen större summa med dagens mått mätt. Jag amorterar ca 9500/månad och bryr mig egentligen inte om vad banker anser om min kreditvärdighet.

Man deltar i fel ”tävling” om man jagar poäng via kreditkort om det är på det sättet.

Så… plockade ut en ny XC60 som leasingbil igår och pyntade 150 kkr med kortet…sköna poäng… kommer närmare målet på 500 k poäng, EBG samt Fly Premium: SAS Business Bonus Världen… nu börjar det likna något efter allt slit och släp…

Någon som har koll på Reserverat vs. Bokfört.. vilket av datumen gäller för poängintjäning?

Någon som märkt att dom sänkt dygnslimiten till denna gången för hur mkt man kan spendera under 24h eller liknande? Tagit stopp tidigare än det normalt brukar göra.
Oavsett vilket belopp jag testar med så får jag följande. Har täckning så det räcker på kortet.

Någon idé?
Cirka 50k gräns för en förmiddag brukar jag uppleva och cirka 100k per 24h. Sen brukar det finnas antal transaktioner också som slår på tillfälliga spärrar.

Någon som märkt att dom sänkt dygnslimiten till denna gången för hur mkt man kan spendera under 24h eller liknande? Tagit stopp tidigare än det normalt brukar göra.

Cirka 50k gräns för en förmiddag brukar jag uppleva och cirka 100k per 24h. Sen brukar det finnas antal transaktioner också som slår på tillfälliga spärrar.
Jag har uppfattat det som att de där spärrarna är rätt dynamiska och beror på hur du använder kortet. Om du tex helt har vilat kortet i 2 månader och sedan kör hårt direkt när det drar igång så kan de slå till väldigt fort tex. Men de dynamiska spärrarna brukar släppa efter ett par timmar.

Toppen