Senaste nytt

Poängfest för ditt Mastercard 24 till 26 maj 2024

Ingen poängfest vid handel på skurkbolagets webbhandel.

Lade en order från beställningssortimentet den 24:e. ”Du betalar direkt när du gör din beställning på systembolaget.se.”

Den 29:e ändras status på beställningen till Förbereds. 1 juni kommer kvitto på köpet… Bifogat hittar du en bekräftelse på din förskottsbetalning. 1 juni! :mad:

Grisar!
Kommer strax att tänka på slagorden 'man kan ju planera sina inköp'... o_O

Lade en order från beställningssortimentet den 24:e. ”Du betalar direkt när du gör din beställning på systembolaget.se.”

Den 29:e ändras status på beställningen till Förbereds. 1 juni kommer kvitto på köpet… Bifogat hittar du en bekräftelse på din förskottsbetalning. 1 juni! :mad:

Grisar!
Jag skickade till SAS Mastercard via appen och fick bevisa att jag hade lagt ordern under kampanjen. Har sedan fått registerat köpet manuellt..

Jag skickade till SAS Mastercard via appen och fick bevisa att jag hade lagt ordern under kampanjen. Har sedan fått registerat köpet manuellt..
Så gjorde jag också. Funkade förra kampanjen. Bolagets transaktioner vid beställning har alltid stått som reserverat i flera dagar för mig för att sedan placeras utanförkampanjens datum.

Grisar!
Exakt samma erfarenhet. Anpassade mina köp eftersom de nu kräver "förskottsbetalning". Köp 24/5. Betaldatum i deras egna lösningar är 24/5. Hämtar onsdag 29/5 och transaktionsdatum hos SEB blir då plötsligt 29/5.
Skärmavbild 2024-06-03 kl. 07.51.20.png

Råttor!

Så gjorde jag också. Funkade förra kampanjen. Bolagets transaktioner vid beställning har alltid stått som reserverat i flera dagar för mig för att sedan placeras utanförkampanjens datum.

Jag är inte hundra, men jag tror inte min transkation syntes alls på SEB den här gången. Dvs att den inte kom in som reserverad vid köptillfället. Om det är samma observation från andra som fått flyttade transaktionsdatum så kan det vara förklaringen.

-- Tilllagt:
Jag gick igenom flödet nu. De har aviserat mig att varorna kommit till lokal butik kl 13:50 och på kvittot står nu transaktionsdatum 29/5 kl 13:54. Jag tycker det låter som att de skaffat sig ny rutin att på något vis sitta och processa transaktionerna manuellt vid ankomst-registreingen till uthämtningstillfället.

Synd att inte Systembolagets presentkort verkar gå att använda för betalning online, annars hade det varit en smidig lösnig;
1 Köpa presentkort, betalning bör rimligtvis dras direkt. Köpet läggs då med fördel en dubbla poäng-helg.
2 Lägga order med presentkortet som betalning
Möjligen kan det kringgås om man gör beställningen i Systembolagets butiker :)

Diskussion med kundtjänst nummer två nu på förmiddagen; om man byter kort från Premium till det blåa mitt under julikampanjen får man ändå dubbla poäng på köp utomlands? Svaret blev ja efter några vändor med olika hitte-på-svar om att det inte är nån kampanj i juli och att jag inte var anmäld till nyhetsbrevet (båda stämmer inte). Det ska vara kopplat till Eurobonusnummret och inte spela nån roll vilket kort. Vi får väl se om det stämmer.

Toppen