Senaste nytt

Poängfest för ditt Mastercard 24 till 26 maj 2024

M.K

Medlem
God x2 helg alla!

Ett litet bekymmer bara. Betalade in igår upp till limit månadsfakturan. Fortsatt inte kommit in??? Någon annan som har samma problem? Betalningar reggas vanligen samma kväll vid 22.00. Jag har kollat E-fakturan, allt stämmer.
 
Funkar såvida din BRF inte är Klarna eller någon storbank
Bara en liten notering där så att ingen skräms bort i onödan: Det som inte fungerar är att betala kreditgivare; en helt "vanlig" faktura som man betalar via bankgiro/plusgiro, som de allra flesta BRF nog har, går ju utmärkt att betala trots att kontot i de allra flesta fall ligger hos en storbank.
 
God x2 helg alla!

Ett litet bekymmer bara. Betalade in igår upp till limit månadsfakturan. Fortsatt inte kommit in??? Någon annan som har samma problem? Betalningar reggas vanligen samma kväll vid 22.00. Jag har kollat E-fakturan, allt stämmer.
Jag har samma problem. Gjorde två inbetalningar igår och ingen har blivit registrerad ännu.
 
  • Sad
Reactions: M.K

Doctor-X

Medlem
God x2 helg alla!

Ett litet bekymmer bara. Betalade in igår upp till limit månadsfakturan. Fortsatt inte kommit in??? Någon annan som har samma problem? Betalningar reggas vanligen samma kväll vid 22.00. Jag har kollat E-fakturan, allt stämmer.

Du har säkert koll, men det beror lite på när din bank som du betalade in från har sin brytpunkt för BG/PG-betalningar (min bank har brytpunkt kl 10:00). Jag betalade in tidigare i veckan och det syntes inte i appen förens kl 23:00 (tidigare har det alltid varit kl 22:00).
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Syversen

Medlem
God x2 helg alla!

Ett litet bekymmer bara. Betalade in igår upp till limit månadsfakturan. Fortsatt inte kommit in??? Någon annan som har samma problem? Betalningar reggas vanligen samma kväll vid 22.00. Jag har kollat E-fakturan, allt stämmer.
Min erfarenhet är att det numera syns något efter 22, närmare 22:30. Man får även passa sig lite för stopptiden hos sin bank. Hos SEB som jag har är det 9:45 för att en bankgirobetalning skall gå samma dag, men har haft någon betalning som jag varit helt säker på att jag godkänt före 9:45 men som ändå betalats först dagen efter. Betalade också in igår morse och detta syntes i MC-appen vid 22:20.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
@Doctor-X Danske har bryt 09.30 och jag betalade in långt före det. Jag gjorde samma betalning i natt 02.00 igen då jag började handla det jag kan med saldot som finns. (Garanterat fredag då i systemet) Surt vara tvungen med dubbel betalning denna gång och blir ju + på kontot hos SEB men inte mitt fel de är sena. Typ alltid, varje x2, sedan kortet lanserades har jag satt in på torsdagen.

Jag vill verkligen försäkra mig om att få in denna. Massor av planerad spend i helgen!!!
 
Toppen