Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Silverfux

Medlem
För min del är det strunt samma. Enda skillnaden är att jag kan sitta i exakt samma säten lite längre fram. Det jag missar är "billiga" poäng.
Jo samma för mig, när man köpte valfri t/r europa-norden resa för 1000-2000kr fick man ca 1250 poäng och med OT för ca 800kr fick man 3750 poäng till.

Mycket poäng för lite pengar.... För övrigt skulle jag kunna vara utan sas plus kabinservice så länge jag fick poängen :)
 

FFlash

Medlem
Även om det här började med IT-strul igen, SAS har åtminstone gjort rätt iom att man tjänar in statuspoäng enligt den uppgraderade klassen.

BTW, kan man inte slå ihop dessa 2 trådar som finns här?
 

palmen

Moderator
Även om det här började med IT-strul igen, SAS har åtminstone gjort rätt iom att man tjänar in statuspoäng enligt den uppgraderade klassen.

BTW, kan man inte slå ihop dessa 2 trådar som finns här?
Den andra tråden är nyhetskommentarer så ingen bra idé att slå ihop just dessa trådar.
/Moderator
 
Nu har SAS egna auktionssajt öppnat (se sas.se/upgrade). Så här skriver de på hemsidan:
  • Bestäm dig för hur mycket du är villig att betala för att uppgradera din sittplats till SAS Plus eller SAS Business och lämna ett bud med hjälp av slidern.
  • Välj hur du vill betala. Du kan betala med kreditkort eller med dina EuroBonus-poäng. När du lämnat ditt bud kan du ändra eller annullera det upp till 48 timmar före avgång.
  • 36 timmar före avgång mejlar vi dig besked om ditt bud har accepterats. Om du har ett Diamant- eller Guldkort har du större chans att bli uppgraderad.
  • Om ditt bud accepteras får du ett uppgraderat boardingkort när du checkar in. Om inte betalar du inget extra och reser med din ursprungliga biljett.
Vad kan vara en lagom prisnivå? Någon som fått igenom ett bud?
 
  • Gilla
Reactions: JSQ

Patrick

Medlem
Gick inte att ge skambud, min 385 Euro eller 40000 poäng för uppgraderingsbud ARN-HKG och retur i maj. Dvs min €770 eller 80,000 p åt båda håll.

Lade bud endast go -> biz.
 

nota bene

Medlem
Gick inte att ge skambud, min 385 Euro eller 40000 poäng för uppgraderingsbud ARN-HKG och retur i maj. Dvs min €770 eller 80,000 p åt båda håll.

Lade bud endast go -> biz.
Innebär detta att de vanliga poänguppgraderingarna på dagen försvinner eller ej?

I.e. ersätter detta 'confirmed upgrades', eller alla typer av poänguppgraderingar?

Vad gäler priset på cash upgrade är det väl likartat som hos OT på den rutten, så det är ganska oförändrat.
 

In_Sweden

Medlem
På OT brukade mina resor inom europa (oftast BRU-CPH-GOT) oftast ha ett pris på 38€ per stäcka. På min uppkommande resa så börjar det på antingen 45€ eller 55€ per ben som lägsta möjliga bud. Där ser man.
 
Toppen