Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

SNIFF

Medlem
Kollar CPH-NRT i slutet av maj. Plus -> C. Minsta bud 2000kr.
Det verkar dock vara gamla kabinen. :(
Någon som har bilder på gamla SAS Plus-kabinen?
 

Dr. Miles

Expert
Någon som har bilder på gamla SAS Plus-kabinen?
Bilden är från 2014.

SAS Plus A340 NRT-CPH, 05.JPG
 

Johanna

Medlem
Lagt ett bud på C till HKG och tillbaka i Plus. det var fullbokat i C på vägen hem. Förhoppningsvis är det inte så många som är på första tiden. Sen är frågan vad de accepterar för bud.
 

h9kh9k

Medlem
Tittade på en bokning till NRT som är gjort i GO och ser inte ut att kunna lägga bud på både plus och business som man kunde med OT? Har jag missat något eller kan man bara välja ett alternativ?
 

Palmwell

Medlem
Lägg först på business. När du betalat får du erbjudande om plus och kan lägga ett bud till.

Någon som provat att lägga BÅDE ett poäng och ett cash bud på samma klass och resa?
 

Karl Pedal

Medlem
Blev lite besviken på nya uppgraderingstjänsten, den verkar aningen "stel":
Inga tecken på att min/max -bud är anpassat till tillgång/efterfrågan per flight.
Ska flyga ARN-HKG på lördag, men minimumbudet för Y -> Plus ser ut att vara samma som "fastpriset" var förut (15000p), om man uppgraderar för poäng.
Kontantuppgradering börjar dock på klart lägre nivå än vad OT tog, 1000:- istället för €200.
Noterade i reglerna att man inte kan ha intjäning till andra *A bonuskort (!) vilket tyvärr är avgörande för mig som använder A3*G:
Points earned on an upgrade are EuroBonus points. When you are upgraded, you cannot earn points from any other frequent flyer programs, even if another loyalty program membership number is assigned to your original reservation.
Jag antar att det här gäller även om man betalar uppgraderingen kontant.
Annars hade det varit bra deal för mig, för uppgraderingen till Plus ska tydligen ge bokningsklass B eller P som ger 200% med Aegan M&B. En kollega gjorde gjorde en poänguppgradering för ett par år sedan men då fick han 200%.

(det här är mitt första inlägg på businessclass.se)
 

palmen

Moderator
Blev lite besviken på nya uppgraderingstjänsten, den verkar aningen "stel":
Inga tecken på att min/max -bud är anpassat till tillgång/efterfrågan per flight.
Ska flyga ARN-HKG på lördag, men minimumbudet för Y -> Plus ser ut att vara samma som "fastpriset" var förut (15000p), om man uppgraderar för poäng.
Kontantuppgradering börjar dock på klart lägre nivå än vad OT tog, 1000:- istället för €200.
Noterade i reglerna att man inte kan ha intjäning till andra *A bonuskort (!) vilket tyvärr är avgörande för mig som använder A3*G:

Jag antar att det här gäller även om man betalar uppgraderingen kontant.
Annars hade det varit bra deal för mig, för uppgraderingen till Plus ska tydligen ge bokningsklass B eller P som ger 200% med Aegan M&B. En kollega gjorde gjorde en poänguppgradering för ett par år sedan men då fick han 200%.

(det här är mitt första inlägg på businessclass.se)
Välkommen hit!
Att priset är detsamma som uppgradering vid gate (om man väljer minimum) tycker jag är rätt bra, man får ändå poäng för nya bokningsklassen, det får man inte vid gate.
Tror inte SAS tjänar något på att rea ut platserna vid låg beläggning, då urholkas faktiskt värdet för de som betalar för produkten direkt. I så fall skulle alla kunna betala för go och ingen i business/plus och sen väldigt billigt uppgradera.

Att det inte gick att tjäna poäng till andra bonusprogram var nytt för mig. Låter lite konstigt men om det är så reglerna är får man nog tyvärr leva med det, som tur är återkvalificerar man sig väldigt lätt till Aegean Gold :)
 

Karl Pedal

Medlem
Tack!
Det kanske finns ett värde i att inte avslöja tillgång/efterfrågan också.
Ingen hade väl bjudit över minimumnivån om man visste att kabinen ändå inte blir fullbelagd.
Nu finns osäkerhetsfaktorn där hela tiden och vill man inte chansa, så tar man i lite extra.
 
Toppen