Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Kan jag på något sätt ta reda på vad som är lägsta pris för att buda just nu på en flight? Har budat tidigare och vill veta hur konkurrenskraftigt det är.

Finns väl två sätt att göra det själv på:

1. Ta bort budet och bjud igen..

2. Boka en ny resa (som du bokar av inom 24h fönstret) och kontrollera genom att börja bjuda...

Med vänlig hälsning
/NotRyan

Finns väl två sätt att göra det själv på:

1. Ta bort budet och bjud igen..

2. Boka en ny resa (som du bokar av inom 24h fönstret) och kontrollera genom att börja bjuda...

Med vänlig hälsning
/NotRyan
tack, trodde ev det fanns något annat sätt. Första är jag inte helt intresserad av. I så fall får det blir #2

Spelar det någon roll vilken status man har inom Eurobonus när det gäller Plusgrade? Dvs går en EBG före en EBS vid samma bud?

Spelar det någon roll vilken status man har inom Eurobonus när det gäller Plusgrade? Dvs går en EBG före en EBS vid samma bud?
Ja det spelar roll, man får ett högre bud med status. Guld får ett bud på 20% mer än man bjöd, Diamond 30%. Allt detta står i första posten i denna tråd

Ok, letade FAKTISKT (;)) igenom tråden ganska seriöst innan jag ställde frågan. Men jag fattar ändå inte?
Om jag lägger ett bud på €100, betalar jag då bara €80 (som EBG)? Eller räknas mitt bud som €120 i jämförelse med andra??

Ok, letade FAKTISKT (;)) igenom tråden ganska seriöst innan jag ställde frågan. Men jag fattar ändå inte?
Om jag lägger ett bud på €100, betalar jag då bara €80 (som EBG)? Eller räknas mitt bud som €120 i jämförelse med andra??
Du betalar det du bjuder. Sedan räknas det som €120

Får intrycket av att det är väldigt mycket enklare att få igenom buden med poäng jämfört med pengar, iaf från Plus till Business. Kan det stämma? Försöker avgöra strategin inför min kommande LAX-ARN-resa. Ligger på 5000 kr nu men borde kanske byta till poäng?

För övrigt har jag nu fått sms från SAS om att man kan köpa en uppgradering ARN-LAX till Business imorrn på Arlanda. Samma flight som jag blev nekad på ovan. "First come first serve". Blir lite irriterad av att de nekar bud från EBD trots massa lediga platser och sen tvingar mig att åka ut till Arlanda i ottan för att kriga om en uppgradering :)

Får intrycket av att det är väldigt mycket enklare att få igenom buden med poäng jämfört med pengar, iaf från Plus till Business. Kan det stämma? Försöker avgöra strategin inför min kommande LAX-ARN-resa. Ligger på 5000 kr nu men borde kanske byta till poäng?

För övrigt har jag nu fått sms från SAS om att man kan köpa en uppgradering ARN-LAX till Business imorrn på Arlanda. Samma flight som jag blev nekad på ovan. "First come first serve". Blir lite irriterad av att de nekar bud från EBD trots massa lediga platser och sen tvingar mig att åka ut till Arlanda i ottan för att kriga om en uppgradering :)
Med tanke på buden så tycker jag oxå det verkar rimligare att få igenom bud på poäng än pengar. Konstigt kan jag tycka med det känns så med vad alla skriver i tråden.

Så är det och så måste det vara.

Och här är BC till hjälp för oss som inte uppgraderar så ofta, genom att tipsa om att bäst strategi i San Fransisco är att be om poänguppgradering i incheckningen, så tidigt som möjligt efter de öppnar. Tack BC för att jag fick sova hyggligt. :)

Toppen