Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Vet inte om det har stått tidigare i tråden, men skulle lägga bud på vår flight hem från Miami till Köpenhamn och inser att när bekräftelsen kom så står den i min mans namn och inte i mitt namn. Vid kontakt med supporten via chatten så går de alla resenärer i bokstavsordning och det var min man som var statuslös som vårt bud "stod på" och inte mig. Så lösningen blev att plocka bort makens och dotterns EB-nummer och sedan fick jag lägga bud igen och då står det på mig. Kanske inte alla som observerar detta och därmed inte får sin "bonus" på buden tack vare deras status.

Krånglade helt klart till det hela en hel del för oss. Sedan får vi antingen retroregga deras poäng alt. be dem lägga in deras nummer innan check in. Har poängterat det orimliga i detta och hen skulle framföra det.

Kollade på uppgradering för en bokning till Boston i vår. Max bud för uppgradering är 70.000 kr! Är detta normalt? Flighten är i slutet av maj 2017, så jag kanske skall vänta lite med att lägga in ett bud? Är det kanske annorlunda här, p.g.a. linjen med 737:an?
SAS-upgrade-Boston.png

Kollade på uppgradering för en bokning till Boston i vår. Max bud för uppgradering är 70.000 kr! Är detta normalt? Flighten är i slutet av maj 2017, så jag kanske skall vänta lite med att lägga in ett bud? Är det kanske annorlunda här, p.g.a. linjen med 737:an?Visa bifogad bild 57935
Om man hade alldeles för mycket pengar så skulle man bjuda 70 papp och se om dom rejectar budet :)

Jag fick precis accept på uppgradering från Go till Plus mellan Chicago och Arlanda (SK946) i morgon. Jag hade budat 13135 poäng och trodde att det också var just det man skulle betala. Men precis samtidigt som jag fick mejlet från SASUpgrade ("SAS Upgrade - you've been upgraded") fick jag också ett från no-reply@flysas.com med ämnet "Your Receipt from SAS for Other Service" där det stod att de dragit 43.35 Euro. De 13135 poängen är dragna från kontot. Har man börjat med någon slags extraskatt på uppgraderingar? Vid min senaste uppgradering (från Washington till Köpenhamn tog de bara poäng, inte någon extra skatt).

Jag fick precis accept på uppgradering från Go till Plus mellan Chicago och Arlanda (SK946) i morgon. Jag hade budat 13135 poäng och trodde att det också var just det man skulle betala. Men precis samtidigt som jag fick mejlet från SASUpgrade ("SAS Upgrade - you've been upgraded") fick jag också ett från no-reply@flysas.com med ämnet "Your Receipt from SAS for Other Service" där det stod att de dragit 43.35 Euro. De 13135 poängen är dragna från kontot. Har man börjat med någon slags extraskatt på uppgraderingar? Vid min senaste uppgradering (från Washington till Köpenhamn tog de bara poäng, inte någon extra skatt).
Om Du läser i mailet står det någonstans att Du inte ska bry Dig om beloppet om Du har uppgraderat för poäng.

Det är ingen fara. När jag fick liknande så stod en disclaimer i det första mailet att om man budat poäng så kan man bortse från den monetära kostnaden i följande mail. Antar att det är något system hos dem som har någon begränsning.

Jeg erbjöd 35000 poeng per biljett från Plus til biz.MIA-OSL 10/11 och fikk nej. När vi kom til insjekkning fikk vi oppgradert oss för 25 000 poeng per per. Det lönar sig og pröva vid insjekkning i god tid ( vi var der 3 timer före avgang)

Jeg erbjöd 35000 poeng per biljett från Plus til biz.MIA-OSL 10/11 och fikk nej. När vi kom til insjekkning fikk vi oppgradert oss för 25 000 poeng per per. Det lönar sig og pröva vid insjekkning i god tid ( vi var der 3 timer före avgang)

Samma här, fast med bud på 11k go till plus och 58k go till business från SF. Plusbudet accepterades, men vid incheckning strax efter den öppnade så gick det bra att köpa uppgradering från plus till business för 25k poäng. Sparade en bunt poäng där.

Det är ingen fara. När jag fick liknande så stod en disclaimer i det första mailet att om man budat poäng så kan man bortse från den monetära kostnaden i följande mail. Antar att det är något system hos dem som har någon begränsning.
Jag gissar att det är någon skatteberäkning hos dem som måste ske för att flytta pengar mellan länder och mailet går automatiskt. Bara en gissning förstås och de har inte systemstöd för att stoppa utskicket.

Mycket riktigt står det ju i den andra (!) mejlet att man ska bortse från det första, men om man börjar läsa det fösta blir man orolig och läser inte det andra så noga... Hur som helst så mejlade jag SAS som svarade: "Om du lagt ett bud för poäng som gått igenom så kommer poängen dras från EuroBonus kontot. Det du fått är en bekräftelse på är ett fiktivt värde och så länge du valt att buda för poäng och poängen dragits från EuroBonus kontot så kommer inga pengar att dras."

Toppen