Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Då är första uppgiften att försöka räkna ut var man ska sitta för att minimera risken att få någon bredvid sig =) Kan någon se beläggningen nu på torsdag?

Inte bättre än vad du själv ser på seatmap hos SAS.

Det ser ut som att det är 2 platser kvar i C:

C2 D2 Z2 RL JC Y9 S9 B9 P9 AC E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 TC O9 G9 NL

Seatmapen i Expertflyer visar 2 lediga platser. SAS får jag upp ett pris men kan inte välja plats på...

Märk väl att SAS har 2 platser till försäljning och det är 2 platser obokade, det behöver inte betyda att det är 2 platser lediga...

Ordningsfråga:
Ni som fått bekräftade uppgraderigar, hur har era kvitton sett ut? Duger de för bokföringen eller är det bara ett simpelt mejl?

Ordningsfråga:
Ni som fått bekräftade uppgraderigar, hur har era kvitton sett ut? Duger de för bokföringen eller är det bara ett simpelt mejl?

Det eneste jeg har modtaget, har været en bekræftelse på at de har godtaget mit bud og hvad jeg har betalt for opgraderingen. Ingen "officiel" faktura.

@Johanna Jag kom på (medan jag väntade på att få svar från kundtjänstchatt) att det funkar att ändra bud om jag öppnar bekräftelse-mailet för de ursprungliga buden och klickar på avsedd länk i meddelandet (men fortfarande grått om jag matar in namn och bokningsnummer utan länk). Har du lyckats på annat vis?
Tack, lyckades med det med.

Någon som lyckas lägga bud på uppgradering till både Plus och Business på samma ben? Det gick första gången för mig men sen funkade det inte.

Retar mig också på att alla dessa mail hamnar i skräpposten. Även fast jag flyttar över dom och säger att det inte är skräp kommer nästa likväl i skräpposten.

Tack, lyckades med det med.

Någon som lyckas lägga bud på uppgradering till både Plus och Business på samma ben? Det gick första gången för mig men sen funkade det inte.

Det funkade när jag tog bort det bud som fans på ett segment och la ett nytt, när "bekräftelsesidan" kom upp så tror jag att jag fick möjlighet att lägga bud även på Go->Plus. Man kan tycka att man borde få upp en sida med ungefär samma funktionalitet som Optiontown, om det finns segment i bokningen som har klasser som går att buda på så skulle det bara en fråga om att klicka på den klassen för det segmentet oavsett det finns andra bud på samma segment eller inte.

Jag kunde byta valuta genom att först kasta befintliga bud och sedan lägga nya, då kunde jag även lägga bud med points även om jag börjat med cash

Om man har anslutnigsflyg, när räknas tiden för mailet om uppgradering, kommer det efter att första flygningen har passerat 48h eller sista i den vägen på bokningen?

Om man har anslutnigsflyg, när räknas tiden för mailet om uppgradering, kommer det efter att första flygningen har passerat 48h eller sista i den vägen på bokningen?
Såvitt jag har förstått sker uppgraderingarna av flera flyg på samma bokning oberoende av varandra, så du ska få mailet när den flygningen du önskar uppgradera har passerat 48h. D v s har du sökt för både ARN-CPH och CPH-NRT så kan du få 2 mail. Ett 48h innan ARN-CPH avgår, och ett 48h innan CPH-NRT avgår.

Hmm.. fick bra två mail för long haul ett med ja för C och ett med nej för Plus.
inget för inrikes anslutande segment, det såg jag när jag loggade in att det var upgrade not available...

Toppen