Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Det fungerar inte för mig heller att söka fram och har aldrig gjort, jag har Ö i mitt efternamn. Jag brukar gå via SAS app för iPhone och buda där alternativt via mina bokningar på sas.se med dator.

Även om jag går via SAS app (iPhone) så blir jag tillsagd att jag måste logga in igen för att kunna lägga bud i poäng. Och jag har inga ÅÄÖ i några av mina namn. Men som sagt, jag får kolla med SAS vad som är felet.

Fik en Upgrade fra Go til Business via plusgrader fra CPH til Miami på direkte flyet men flyet blev aflyst her til morgen.

Jeg blev rebooket på Lufthansa via Frankfurt også i Business. Er det standard? Det er næsten for godt til at være sandt.

Nej, det är väl inte helt standard. Fanns för någon vecka sen ett inlägg om någon som fick igenom uppgradering, flyget blev inställt, och blev ombokad till ekonomi.

Hittar inte inlägget trots rätt mycket sök men kärnan är ovan.

Rent krasst - har man fått igenom en plusgrade är biljetten utställd igen i den nya klassen, så man bör bli ombokad i den högre klassen. Däremot är det ju på inget sätt ovanligt med nedgraderingar när det blir IRROPS.

Uppgradering vid gate på sk909 cph - ewr från go till business gratis nu. Skönt att glömma plusgrade ibland och försöka vid gate ;)

Åker till EWR om ett par dagar och tänkte givetvis lägga ett bud. Det som dock är oklart för mig är hur mycket poäng jag kommer tjäna in, om jag blir uppgraderad det vill säga.

Har en Go Flex (M) bokad vilket ger 4000 poäng. Enligt tabellen hos SAS så ger Plus Saver lika många poäng på den distansen. Så till min fråga. Är det 4000 eller 6000 poäng vid en sådan uppgradering? Likaså business, 6000 eller 9000 poäng?

Toppen