Dr. Miles
Expert
Det finns redan sådan tråd.Vore det kanske intressant med en separat tråd där vi kan rapportera lyckade och misslyckade uppgraderingar framöver?
Plusgrade: Rapportera dina bud | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Det finns redan sådan tråd.Vore det kanske intressant med en separat tråd där vi kan rapportera lyckade och misslyckade uppgraderingar framöver?
Nja. Jag har lika mycket sympati för ett snålt företag (förstår att det är den anställde som lider men även där kan man rösta med fötterna).Ja, det är dessa resenärer det är synd om. Jag har ganska stor förståelse för denna grupp som egentligen inte har så mycket val. För min egen del skulle jag faktiskt gärna se ett företagsprogram från SAS där de anställda fick förtur till att köpa uppgraderingar.
Svensson som ska på semester och tyckte det var för dyrt att köpa business direkt har jag dock väldigt lite till övers för.
Har någon buggrapporterat detta till SAS, borde ju vara enkelt fixat. Jag hade t e x en mixad resa Plus/Go inom EU och då var plusflighten utgråad. Borde vara lätt att göra samma sak när andra bolag är på bokningen.
Nix, jag har troligtvis världens bästa arbetsgivare inom min specifika nisch, och den enda möjliga arbetsgivaren om jag vill jobba i Sthlm. Och det handlar nog inte så mycket om snålhet som signalvärde, det är väldigt stor chans att jag sitter på samma flight som kunder eller konkurrenter på en arbetsresa, och då ska jag inte sitta i C medans kunderna reser ekonomi. vilket är helt förståeligt.Nja. Jag har lika mycket sympati för ett snålt företag (förstår att det är den anställde som lider men även där kan man rösta med fötterna).
Nix, jag har troligtvis världens bästa arbetsgivare inom min specifika nisch, och den enda möjliga arbetsgivaren om jag vill jobba i Sthlm. Och det handlar nog inte så mycket om snålhet som signalvärde, det är väldigt stor chans att jag sitter på samma flight som kunder eller konkurrenter på en arbetsresa, och då ska jag inte sitta i C medans kunderna reser ekonomi. vilket är helt förståeligt.
Som sagt ovan, nu verkar det funka även om man har ett ben med nått annat bolag.
Men hur gör man om man vill lägga bud på både Plus och Business? Går det?
Tittade på en bokning till NRT som är gjort i GO och ser inte ut att kunna lägga bud på både plus och business som man kunde med OT? Har jag missat något eller kan man bara välja ett alternativ?
Lägg först på business. När du betalat får du erbjudande om plus och kan lägga ett bud till.
Vad signalerar man med att alltid åka ekonomi? Jag är alltså inte sarkastisk utan ärligt nyfiken, för jag har aldrig fattat det. Jag har sett det nämnas flera gånger här på BC.se.
Tackar, hade som för mig att det hed skrivits nått sånt men hittade inte det.Någon skrev tidigare i denna tråd eller den andra om samma ämne, hittade i alla fall inte inlägget nu, att om du väljer att lägga bud på Business så får du ett erbjudande att även lägga ett bud på plus.
EDIT: Hittade inlägget.