Det skulle förklara att jag inte kan uppgradera en enda av mina.....Ja det börjar tyvärr allt mer se ut som att så fort en bokning inte är 100% SAS så finns ingen möjlighet att lägga bud på någon av sträckorna![]()
Bara för att man har mycket poäng/pengar så behöver man ju inte bli oekonomiskBeror ju på hur man värdesätter sina poäng, finns ju de som har någon miljon poäng och inte kan göra av med dom, då kan det ju vara värde i att spendera poäng istället för cash även om det kanske blir billigare på flygplatsen.
Jag tror dock inte så många kommer bjuda några större poängsummor.
Framöver kanske det kommer kampanjer eller liknande så att man bara behöver betala 50% av priset men att det räknas som man betalt 100%![]()
Varför?Nu är det ju kört för alla flygplatsuppgraderingar, någon snyter alla platser med snik-bud innan man hinner till incheckningen.
Fick samma besked på min bokning. United inblandad i den.
Blir att fråga på flygplatsen.
Har någon buggrapporterat detta till SAS, borde ju vara enkelt fixat. Jag hade t e x en mixad resa Plus/Go inom EU och då var plusflighten utgråad. Borde vara lätt att göra samma sak när andra bolag är på bokningen.Samma problem för mig. Flyger SAS ARN->HKG, men sedan HKG->SYD med Cathay Pacific och fick då också nobben direkt. :-(
Vad jag förstått är det vid lika bud som EBD väger tyngst, tidigare var det väl snack om att ens bud skulle vara mera värda men det senaste jag läst var att ebd har förtur som man har gateuppgraderingar.Nu funkade sidan hos SAS och jag har lagt ett bud, får se var det landar. Vad jag inte såg var "utväxlingen" för att jag är EBD, eller finns inte den ? Är det bara poäng och inte status som räknas ?