Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Nu är det ju kört för alla flygplatsuppgraderingar, någon snyter alla platser med snik-bud innan man hinner till incheckningen.

Ja det börjar tyvärr allt mer se ut som att så fort en bokning inte är 100% SAS så finns ingen möjlighet att lägga bud på någon av sträckorna :mad:
Det skulle förklara att jag inte kan uppgradera en enda av mina.....

Alternativt att de är bokade via resebyrå. (förvisso kopplade mot mitt EBD.)

Har ännu inte hört nåt från OT om vår refund, men eftersom pengarna inte dras nu så har jag lagt in

2100:- p/p (poor) för ARN-LAX Plus -> Business
2860:- p/p (fair) för LAX-ARN Plus -> Business

i månadsskiftet maj/juni.

OT skulle endast ha ca 1970:- p/p per sträcka så går det igenom så blev det en något dyrare affär. Positivt att man inte behövde ligga ute med pengarna i alla fall. Expertflyer visar på endast 8 lediga platser på hemresan, men 23 lediga platser dit. Får hoppas att våra båda EBG kan hjälpa till lite grann, för jag kommer inte ha nån lust att dra upp mätaren till över fair så värst ofta gissar jag.

Beror ju på hur man värdesätter sina poäng, finns ju de som har någon miljon poäng och inte kan göra av med dom, då kan det ju vara värde i att spendera poäng istället för cash även om det kanske blir billigare på flygplatsen.
Jag tror dock inte så många kommer bjuda några större poängsummor.
Framöver kanske det kommer kampanjer eller liknande så att man bara behöver betala 50% av priset men att det räknas som man betalt 100% :)
Bara för att man har mycket poäng/pengar så behöver man ju inte bli oekonomisk ;)Poäng kan ju användas till annat också om man känner att man har ett överflöd. Men visst, alla resonerar olika och har kanske inte tiden att åka på bonusresor i F.
Själv kommer jag aldrig att buda mer än vad det kostar att uppgradera på flygplatsen + de extrapoäng man får för den högre klassen.
Det vore trevligt med lite kampanjer ja :)

Samma problem för mig. Flyger SAS ARN->HKG, men sedan HKG->SYD med Cathay Pacific och fick då också nobben direkt. :-(
Har någon buggrapporterat detta till SAS, borde ju vara enkelt fixat. Jag hade t e x en mixad resa Plus/Go inom EU och då var plusflighten utgråad. Borde vara lätt att göra samma sak när andra bolag är på bokningen.

Nu funkade sidan hos SAS och jag har lagt ett bud, får se var det landar. Vad jag inte såg var "utväxlingen" för att jag är EBD, eller finns inte den ? Är det bara poäng och inte status som räknas ?

Nu funkade sidan hos SAS och jag har lagt ett bud, får se var det landar. Vad jag inte såg var "utväxlingen" för att jag är EBD, eller finns inte den ? Är det bara poäng och inte status som räknas ?
Vad jag förstått är det vid lika bud som EBD väger tyngst, tidigare var det väl snack om att ens bud skulle vara mera värda men det senaste jag läst var att ebd har förtur som man har gateuppgraderingar.

Toppen