Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Skulle kliva på SK412 CPH-ARN tidigare ikväll som EBD med en SAS Go Light biljett och säte 11C ”exit-row”.

Försökte blippa mig in genom grinden vid boarding. Men fick röd lampa och med budskapet att kontakta gate staff. Gick undan och fram till disken. Det knappades lite på datorn och sen var det grönt ljus att kliva på. Sätter mig på 11C. Efter några minuter kommer en tjej och säger att hon har 11C. Jag visar mitt boarding pass i Apple Wallet där det står 11C. Hon involverar cabin crew och får en plats längre fram i kabinen efter dom tittat lite på iPaden.

Jag kollade boarding pass:et i SAS-appen efter boarding completed. Där stod det 3C.

Känns som att jag blev uppgraderad men att hon fick ”min uppgradering”.
Japp, låter som gaten dribblade bort dig :(

Dribbla medvetet bort en EBD? :/ Var hon EBP? Det verkade inte så direkt :D Men ja, det var säkerligen så att dom dribblade bort mig.
Jag tänker att rött i speedgaten innebar att du fått en ny plats,
men sen att gaten sjabblade på nåt sätt, du fick ju uppenbart inte din nya plats

Ok, då låter det som att du fick OpUp, men ingen informerade dig om din nya plats. Och sen fick tjejen din gamla.
Fick hon hoppa upp till Plus istället då?

Så i helgen att man skyfflade om säkert 10 pax på en ATR och gav dem en print-lapp i handen med nya sittplatser, men var inte tydligt för alla att de ens läste den. Och ni kan förstå hur jobbigt det är ombord på en ATR att börja byta säten…
”Här är din nya plats” är allt som krävs av gate att säga.

Ok, då låter det som att du fick OpUp, men ingen informerade dig om din nya plats. Och sen fick tjejen din gamla.
Fick hon hoppa upp till Plus istället då?

Så i helgen att man skyfflade om säkert 10 pax på en ATR och gav dem en print-lapp i handen med nya sittplatser, men var inte tydligt för alla att de ens läste den. Och ni kan förstå hur jobbigt det är ombord på en ATR att börja byta säten…
”Här är din nya plats” är allt som krävs av gate att säga.
Ja, men typ så. Hon fick min nya plats. Jag hade valt 11C (SAS Go Light). I gaten röd lampa. Får gå fram till disken och efter lite knapptryckande så får jag kliva på. Sätter mig på 11C eftersom jag inte fått någon ny information. En tjej kommer fram och säger att hon har 11C också. Hon börjar prata med CC som kollar iPaden och visar henne till 3C (måste ha varit). Men sen vid boarding completed gick jag in i SAS-appen och där står det 3C på min biljett. Men jag blev aldrig involverad eller informerad om något. :)

Ja, men typ så. Hon fick min nya plats. Jag hade valt 11C (SAS Go Light). I gaten röd lampa. Får gå fram till disken och efter lite knapptryckande så får jag kliva på. Sätter mig på 11C eftersom jag inte fått någon ny information. En tjej kommer fram och säger att hon har 11C också. Hon börjar prata med CC som kollar iPaden och visar henne till 3C (måste ha varit). Men sen vid boarding completed gick jag in i SAS-appen och där står det 3C på min biljett. Men jag blev aldrig involverad eller informerad om något. :)
Det suger. Dåligt skött från gatepersonalen.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen