Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Flygbolag: Lufthansa
Flygplan: A321
Rutt: München - Göteborg
Ursprungskabin: Eco Flex (19B/25B)
Uppgraderad kabin: business (1A/1C)
Antal passagerare: 2
När: 2025-01–04
Status hos något flygbolags bonusprogram: Senator
Bokningsklass på biljetten: W

Hade riktigt dåliga platser pga bokning samma dag, kunde inte lägga in Senator i min bokning pga mellannamn men när jag frågade i gate så fick vi upgrade till business och rad 1 vilket var otroligt snyggt av Lufthansa

Flygbolag: British Airways
Rutt: JFK-LHR
Ursprungskabin: WTP (premium economy)
Uppgraderad kabin: CW (Business)
Antal passagerare: 1
När: augusti 2024
Status hos något flygbolags bonusprogram: Executive Club Silver
Bokningsklass på biljetten: T

Trevlig upgrade vid check-in så man fick sova ordentligt över Atlanten. Andra gången på senaste fyra flighterna hem senaste året. Kvällsflyg torsdag/fredag har bra hit-rate.
Fortsätter att ha en otrolig hit-rate på London-New York sträckan.

Flygbolag: British airways
Flygplan: 777
Rutt: LHR - JFK
Ursprungskabin: WTP (20J)
Uppgraderad kabin: Club World (9E)
När: 2025-01–13
Status hos något flygbolags bonusprogram: BA Gold

Fick upgrade offer om 319£ igår kväll, tackade nej och när jag checkade in flyttades jag till 9E. Fick ett meddelande på min biljett ”thank you from BA - enjoy your upgrade”. Inte fått det på tidigare biljetter (men då har det också varit från JFK) så undrar om det kanske har och göra med att jag nådde gold status i november och detta är första long-haul sedan dess.

@rsimon Kan du inte berätta mer om uppgraderingen? Hur och när meddelades du? Hur var flighten?
Det kan jag!

Flygbolag: Swiss
Flygplan: 777-300ER
Rutt: NRT–ZRH
Ursprungskabin: Business (lilla Stübli-delen)
Uppgraderad kabin: First
När: 2025-02-16
Status hos något flygbolags bonusprogram: LH Senator

Biljetten var Star Alliance award bokad med EB-poäng i bokningsklass I och biljetterad på SAS (117-…).

Planet skulle avgå 12.10 och boarding börja ca 11.40.
Vid 11.35 börjar personalen be pax att ställa sig i resp. boardinggruppfålla.
Flera namn ropas fram till gatepersonalen. Boarding drar ut på tiden pga ”final cabin preparations”. Cirka 11.50 blir jag och tre till uppropade. Tänkte först ”Jäääää… där rök mitt fina tronsäte!”

Men - uppgradering!

Boarding börjar sedan strax före kl. 12. Påväg ut i bryggan tackas vi och bugas av flera personal från ANA som sköter markservice åt Swiss.

Det blev fullt i F och jag misstänker de pusslat över samtliga kabinklasser med att få in alla pax. En tysk och en schweizare som också fick op-up till F var även de ensamresenärer. Åtminstone schweizaren hade Senatorstatus såg jag.

En väldigt komfortabel hemresa med bästa service såklart. I Zürich fick vi Mercavan till pass-och säkerhetskontroll i A-dock. Vi som hade transfer följdes till F-loungen. Det blev ett kort men trevligt besök där.

Last edited:
Det kan jag!

Biljetten var Star Alliance award bokad med EB-poäng i bokningsklass I och biljetterad på SAS (117-…).

Flera namn ropas fram till gatepersonalen. Boarding drar ut på tiden pga ”final cabin preparations”. Cirka 11.50 blir jag och tre till uppropade. Tänkte först ”Jäääää… där rök mitt fina tronsäte!”

Men - uppgradering!

Boarding börjar sedan strax före kl. 12. Påväg ut i bryggan tackas vi och bugas av flera personal från ANA som sköter markservice åt Swiss.

Det blev fullt i F och jag misstänker de pusslat över samtliga kabinklasser med att få in alla pax. En tysk och en schweizare som också fick op-up var även de ensamresenärer. Åtminstone schweizaren hade Senatorstatus såg jag.

En väldigt komfortabel hemresa såklart med bästa service såklart. I Zürich fick vi Mercavan till pass-och säkerhetskontroll i A-dock. Vi som hade transfer följdes till F-loungen. Det blev ett kort men trevligt besök där.
Vilken Grand Slam!

Det kan jag!

Men - uppgradering!

Det blev fullt i F och jag misstänker de pusslat över samtliga kabinklasser med att få in alla pax. En tysk och en schweizare som också fick op-up till F var även de ensamresenärer. Åtminstone schweizaren hade Senatorstatus såg jag.

En väldigt komfortabel hemresa med bästa service såklart. I Zürich fick vi Mercavan till pass-och säkerhetskontroll i A-dock. Vi som hade transfer följdes till F-loungen. Det blev ett kort men trevligt besök där.
Skall vi dela på trisslott?

Det kan jag!

Men - uppgradering!

Riktigt härligt! Tack för denna grundliga redogörelse!

Flygbolag: Air France
Flygplan: A350-900
Rutt: CDG-MEX
Ursprungskabin: Premium (Economy)
Uppgraderad kabin: Business
När: Februari-2025
Status hos något flygbolags bonusprogram: FlyingBlue Platinum

Tredje Air France long-haul upgrade på drygt ett år. Samtliga från Premium Economy till Business.

Otroligt bra service, det var pursern själv som tog hand om mig från start till landning.

Sådana här flyg gör att man blir småsugen på att gå efter FlyingBlue Ultimate -- låt oss se vad som händer i år! :)

Flygbolag: Air France
Flygplan: A350-900
Rutt: CDG-MEX
Ursprungskabin: Premium (Economy)
Uppgraderad kabin: Business
När: Februari-2025
Status hos något flygbolags bonusprogram: FlyingBlue Platinum

Tredje Air France long-haul upgrade på drygt ett år. Samtliga från Premium Economy till Business.

Otroligt bra service, det var pursern själv som tog hand om mig från start till landning.

Sådana här flyg gör att man blir småsugen på att gå efter FlyingBlue Ultimate -- låt oss se vad som händer i år! :)
Det är jag med! Åtminstone att läsa om @Berglund 's resa mot FBP! :)

Flygbolag: SAS
Flygplan: A320neo
Rutt: ARN-SVQ
Ursprungskabin: Go (Smart)
Uppgraderad kabin: Plus
När: Februari 2025
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD

Plingade till i gate. Första ”gratisuppgraderingen” på SAS på några år. Lite kul eftersom det nog är min sista SAS-flight som EBD, i alla fall för denna gång. Halkar ner till EBG om en dryg månad. Hamnade f.ö. på en helt full rad i Plus.

Toppen