Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Flygbolag: Austrian
Rutt: VIE-CPH
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: augusti 2024
Status hos något flygbolags bonusprogram: M&M Senator

Två ben. Pappersautomaten (checkin online fungerade inte av oklar anledning) gav mig fel bokningsklass. Jag försökte fixa via appchatten, men gav snabbt upp eftersom det var korta flighter. Blev uppgraderad på andra benet. Av en slump räddade det mig från en timmes väntan på tåget i CPH. Hann med ögonblick tillgodo med det tidiga! :cool:

Flygbolag: SAS
Flygplan: A320
Rutt: ARN–SFT
Ursprungskabin: M?
Uppgraderad kabin: C
När: 2024-09-01
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD
Bokningsklass på biljetten: SAS Go Light

Försökte via SAS-appen nyttja diamantförmånen att boka om till tidigare flyg samma dag, men fick besked att det var helt fullt. Gick till SAS-disken strax innan boarding som fixade standbyplats och vid gaten 5 minuter senare hade jag fått plats i SAS Plus, alltså även en uppgradering. All SAS-personal var smidig och trevlig som vanligt.

Flygplan: CRJ9
Rutt: MMX–ARN
Ursprungskabin: Go, M
Uppgraderad kabin: SAS Plus, C, 4A
När: 2024-09-30
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBD
Bokningsklass på biljetten: SAS Go Bio

Låg en ny biljett och väntade vid gaten. Helt fullbokat flyg, samt inställt BRA-flyg kort innan.

Flygbolag: Lufthansa
Rutt: Frankfurt-Arlanda
Ursprungskabin: Eco
Uppgraderad kabin: business class
När: Nov 2024
Status hos något flygbolags bonusprogram: Senator
Bokningsklass på biljetten: Eco V

Råkade springa till gaten samtidigt som Alexander Skarsgård och kom fram 10 minuter innan avgång pga tidigare försenat plan. Det pep till vid scannern och fick mitt lilla upgrade kvitto.

Flygbolag: Iberia
Rutt: Porto-Madrid
Ursprungskabin: economy
Uppgraderad kabin: business class
När: Nov 2024 (för två veckor sedan)
Status hos något flygbolags bonusprogram: Iberia Plus Platino (Oneworld Emerald)
Bokningsklass på biljetten: Avios-biljett i economy (G)

Flög OPO-MAD-AGP och blev vid incheckningsdisken uppgraderad på första benet. En Iberia Regional/Air Nostrum-flight, d.v.s. CRJ-1000.

Flygbolag: Lufthansa
Flygplan: Airbus 320neo
Rutt: BCN-MUC
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
När: 9/11
Status hos något flygbolags bonusprogram: Senator
Bokningsklass på biljetten: Economy Light

Ilsket pip i gate och nytt boarding card låg framme. Uppgraderad från Economy Light till Business. Från 14D till 1A.

Flygbolag: Austrian
Flygplan: A320neo
Rutt: Stockholm - Wien
Ursprungskabin: Ekonomi (5F)
Uppgraderad kabin: Business (1F)
När: 2024-11-18
Status hos något flygbolags bonusprogram: M&M Senator
Bokningsklass på biljetten: Eco Flex

Första gången jag blir uppgraderad på Austrian efter många flygningar som Senator. Bra att det är en eftermiddagsflygning så man kan ta sig lite fika.

Rutt: Göteborg-Stockholm
Ursprungskabin: Go (25C)
Uppgraderad kabin: Plus (3B)
När: 2024-12-29
Status hos något flygbolags bonusprogram: EB Diamond
Bokningsklass på biljetten: Go Smart

Många som är på väg hem efter julledigheten så helt full flight (men jag lyckades ändå använda min EVD-förmån igår och byta till denna flight från kvällsflighten som jag ursprungligen bokat).
När jag checkade in väskan hade jag fortfarnade kvar min plats i Go, men när jag kollade appen i loungen strax innan boarding så hade min plats uppdaterats.
Som ofta är fallet vid en uppgradering av detta slag då innebar den ju dock förstås att gångplats byttes mot mittsäte. Så nu gäller det att äta chokladbollar och caesarklämmor för att få värde av detta.

Rutt: Göteborg-Stockholm
Ursprungskabin: Go (25C)
Uppgraderad kabin: Plus (3B)
När: 2024-12-29
Status hos något flygbolags bonusprogram: EB Diamond
Bokningsklass på biljetten: Go Smart

Många som är på väg hem efter julledigheten så helt full flight (men jag lyckades ändå använda min EVD-förmån igår och byta till denna flight från kvällsflighten som jag ursprungligen bokat).
När jag checkade in väskan hade jag fortfarnade kvar min plats i Go, men när jag kollade appen i loungen strax innan boarding så hade min plats uppdaterats.
Som ofta är fallet vid en uppgradering av detta slag då innebar den ju dock förstås att gångplats byttes mot mittsäte. Så nu gäller det att äta chokladbollar och caesarklämmor för att få värde av detta.

Bra Diamond recognition. En diskret extra hälsning och jag serverades först.

Toppen