Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

simeo

Medlem
Ingen uppgradering, men har pga strejker och fulla flyg hamnat i airberlin business på sex flygningar senaste tiden. Är postivt överraskad ändå. CC gjorde ett mycket bra jobb alla gånger, mer personligt och avslappnat än man upplever på t.ex. Lufthansa inom Europa. Hela menyn tillgänglig hela tiden utan någon väntetid, bättre än SAS Plus. CC frågar innan start även om vad man vill ha senare, och förbereder detta. Dedicerade BC hatthyllor bakom rad 3 är värt mycket vid buss gate eller kort transfer vid Tegel.
 

AABack2ARN

Medlem
Det känns dock lite opraktiskt att behöva ha baggaget ovanför rad 3 - är det för att hyllorna över rad 1 och 2 är belamrade med allt annat skräp då det knappt finns något galley på deras plan?
 

simeo

Medlem
Det känns dock lite opraktiskt att behöva ha baggaget ovanför rad 3 - är det för att hyllorna över rad 1 och 2 är belamrade med allt annat skräp då det knappt finns något galley på deras plan?
Små, grunda fack och CC utrustning. Med bagaget på rad 3-4 så kan det bli lite komplicerat när man skall gå av. Dock, jag sitter normalt sett aldrig på rad 1 eller 2 just därför att djupet där är för litet för Tumin, så om de främre facken hade varit allokerade för BC så hade jag blivit mer olycklig. Det som händer nu är att man kanske inte lyckas komma av planet absolut först, även om man sitter på rad 1, och man kan få be andra om hjälp att ta fram bagaget.
 

Voyageur

Medlem
Beep beep beep! Plötsligt händdr det man jagat hela dagen. Tack Air berlin. En dag fylld av att med 3 olika agenter försöka få in OW emerald på biljetten för att sedan fråga om betald uppgradering. 700euro för 6h flyg var väl saftigt. Väl vid boarding kom det magiska plinget av sig självt som Emerald . 36K mot 1F :)

Imponerande service av AB och bra produkt i C. Fantastiska FAs som var trevliga och på gränsen till flörtande.
 
Fikk tur til Beijing i SAS Plus av samboeren (hun er EBG) i julegave. Hun hadde benyttet seg av 70-års tilbudet som SAS hadde, og billettene for begge oss kom på hele 48.000 EB poeng + 1160 NOK i skatter og avgifter. Etter 9 dager på farten rundt omkring i Kina for å se på en mur, noen terrakotta krigere, og en by som var forbudt var tiden kommet for å reise hjem. Lekte litt med tanken om å prøve å oppgradere til Business på vei hjem, men fant ut at det gikk ikke med bonusbilletter.
Men da vi skulle gå ombord i SK996: "BEEP! Seating Issue! Please step aside." på mitt og min samboers boarding kort. Nei! Downgrade til midtsetene på bakerste rad i flyet var det jeg tenkte... Men så ble 21G oh 21H erstattet med 8D og 8F! Thank you SAS!
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Flygbolag: Lufthansa
Rutt: LH2438 München – Köpenhamn
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 20 Januari 2017
Bokningsklass: U (7350kr kostade biljetten ARN-MUC-CPH)
Status: TK*G / Elite Plus

Blev väldigt överraskad när det pep till i gaten. Min första op-up sedan 2014 och min första på Lufthansa. Senatorn framför mig i kön fick ingen upgrade, så detta bekräftar åter igen teorin om att Lufthansa uppgraderar efter bokningsklass. Flyget visade sig inte vara helt fullt, och min ursprungliga sittplats förblev tom. Misstänker att det blev några missade anslutningar.
 
Toppen