Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Flygbolag: SAS
Rutt: SK158, Göteborg- Stockholm
Ursprungskabin: GO
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare: 1
När: 3 februari 2017
Bokningsklass: X (Bonusresa bokad på 70-årskampanjen i höstas med 70% rabatt på bonusresor)
Status: EBD
Den här förvånade mig minst sagt. Hela resan var GOT-ARN-Chicago för 18000 poäng. Gick från nödutgång till mittsäte i Plus, men fick mig en polarrulle, Plane Ale och en trevlig BC-medlem bredvid :)

Uppgraderad på morgonflighten i söndags på Qatar Airbus 380 från Bangkok till Doha från Buissines till First Class, både frun och jag. Var redan incheckade men vid gaten bad man om ursäkt att vi blivit uppgraderade till första klass men inte fick sitta bredvid varandra och undrade om vi hade något emot det. Det hade vi inte.....

Rutt: SK901 Köpenhamn – Newark
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: SAS Business
När: 06 April 2017
Bokningsklass: Y fullpris Plus
Status: TK*G / Elite Plus

Väldigt överraskad när det pep rött i gaten, men uppgraderingen var minst sagt uppskattad då jag fick en chans att prova nya menyn i Business, och inte minst Caviar service med löjrom.

Rutt: SK901 Köpenhamn – Newark
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: SAS Business
När: 06 April 2017
Bokningsklass: Y fullpris Plus
Status: TK*G / Elite Plus

Väldigt överraskad när det pep rött i gaten, men uppgraderingen var minst sagt uppskattad då jag fick en chans att prova nya menyn i Business, och inte minst Caviar service med löjrom.
Var det Economy eller Plus? Lite dubbla budskap.
Var det fullt i de bakre kabinerna?

130 legs....jisses du fick vänta betydligt längre än vad jag gjort på British Airways för en upgrade , Enjoy

Kom på att jag faktiskt blivit uppgraderad två gånger tidigare på Thai men det var mellan Bangkok och Phuket så det kvittade nästan. Trodde aldrig det skulle hända mig på långsträckorna och då har jag varit Thai guld nästan hela tiden. Nu är man nylandad och utvilad :)

Toppen