Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Flygbolag: Finnair
Rutt: Helsingfors - Stockholm
Ursprungskabin: Economy
Ursprunglig bokningsklass: H
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 3
När: juli 2015
Status hos något flygbolags bonusprogram: -- (American Airlines AAdvantage basmedlem)

Vi fick uppgradering av sträckan Helsingfors-Stockholm när vi checkade in på Tokyo Narita.
Jag hade redan checkat in online på kvällen innan och jag valde en hel rad för oss (typ 8D, 8E, 8F).
På Tokyo Narita fick vi nya boardingkort med 3 olika rader (1A, 2C, 3D) vilket jag tyckte väldigt konstigt med tanke på att vi var en familj av tre personer och varav en passagerare var barn.
Varken check in agenten på Tokyo Narita och Finnair personal vid transferdesk och gaten kunde placera åtminstone två av oss i samma rad.
Det löste sig genom att en snäll herre på 3F (fönsterplats) bytte plats med min plats på 1A (också fönsterplats). Tack!

HEL-ARN AY649 idag var knökfull och jag fick op-up till C. Vetetusan hur det gick till då jag hade mitt AY-nummer i bokningen (ingen status), och inte visade emerald annat än vid incheckning och lounge...

I alla fall, trevlig flygning där jag fick bli påmind om den mycket trevliga champagne AY serverar inom Europa (Nicolas Feuillatte). I mina ögon är denna bättre än Pommery, och väl före Monopole/piss...

GOT-LIS TP771 i lördags. Kompisen jag skulle hälsa på i Lissabon är kompis med en pilot på TAP så dom hade ordnat med flytt till C. Inte nog med det, besök i cockpit och jumpseat under start också :D
Känns för övrigt helt otroligt att lilla Göteborg har en direktlinje till Lissabon! Vi är ju inte direkt bortskämda med det här (hej på er SAS!).

Två-tre pax (en SEN och ett par SK*G). blev bumpade till C idag 30JUL på LX1250 ZRH-ARN.
Segt att resa med sällskap när sådant här händer för en gångs skull. :-(

Toppen