Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Stort Til Lykke. Var det et bestemt flyselskab? Norwegian? Hvad tror du er grunden til at det gik som det gik?
Sorry, när man är inne i sin egen värld är det ju självklart vad man menar.

Det var Lufthansa. Orsaken är semestertider och hög beläggning i ekonomiklass pga sommarturister.

• Gilla
Reactions: pep
Du skojar? Ska de ha $189 för att få sitta där? (Är väl iofs i linje med KLM, men ändå!)

Jag hade aldrig betalat för det där - man får ju inget mer för det än att sitta längre fram. Inte värt en spänn imho utan det är mer sektion reserverad för statuspax men ibland behöver man stuva om för att tex få in en familj bredvid varandra och då kan ensamresenärer flyttas runt.

Du skojar? Ska de ha $189 för att få sitta där? (Är väl iofs i linje med KLM, men ändå!)

Jag hade aldrig betalat för det där - man får ju inget mer för det än att sitta längre fram. Inte värt en spänn imho utan det är mer sektion reserverad för statuspax men ibland behöver man stuva om för att tex få in en familj bredvid varandra och då kan ensamresenärer flyttas runt.
Det är bättre benutrymme så något får man i alla fall och det kan behövas ibland (även om jag inte skulle betala de summorna för det).
Vill man sitta på dessa platser och det är hög beläggning på planet så ska man inte välja platser i förväg, om alla vanliga economy-säten är upptagna så blir man tilldelad platser i economy extra delen. Risk för att få mittsäte då visserligen så det finns ju nackdelar med att inte välja plats i förväg.

Vill man sitta på dessa platser och det är hög beläggning på planet så ska man inte välja platser i förväg, om alla vanliga economy-säten är upptagna så blir man tilldelad platser i economy extra delen. Risk för att få mittsäte då visserligen så det finns ju nackdelar med att inte välja plats i förväg.

Min erfarenhet är att det finns relativt goda möjligheter att få dessa platser bara man frågar lite snällt också "om det inte går att få sitta lite längre fram", och om personen man frågar har en bra dag. Åkte till Maui med United förra året (3 legs i vardera riktningen) och fick då sitta i Economy Plus hälften av gångerna. Incheckningsagenten på Arlanda gav mig plats på första raden i Plus så att jag var först av planet, och vid två andra tillfällen fick jag nytt boardingkort vid gate med kommentaren "det här kostar ju egentligen, men om du inte berättar för nån annan passagerare så....".

Givetvis kan man få "riktiga" opups ibland genom att fråga snällt, men eftersom skillnaden mellan vanlig Economy och Economy Plus endast består i stolen så antar jag att det finns större frihet hos personalen för denna typ av uppgradering.

Edit: Det är trevligt att få dessa platser istället för vanlig Economy, men jag anser dock inte skillnaden vara tillräckligt stor för att våga gambla och inte välja plats innan - känner mig inte alltför sugen på att sitta i mittensäte långt bak...

Toppen