Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

ARN-LIS med TP förra veckan. Åkte ensam som TK*G på medeldyr ekonomibiljett, samt att det var knökfullt i economy, så jag misstänkte innan att det såg bra ut

@ahnberg med kollega blev op-uppade på FRA-LAX idag med Lufthansa. Från eko till business. Han är EBG, vet inte om kollegan har status alls dock, men troligen inte.

Första flygningen med EBG och jag blev uppgraderad vid gate ifrån go till plus (MAN-CPH). Varför vette fasen för det verkade finnas lediga platser bakom skylten och enda effekten blev att han som köpt en plusbiljett fick en stolsgranne (det var vi två på rad 1 som var i plus). Dessutom hade pursern inte mat till oss båda, sen när ingen av oss ville ha mat oavsett var ju inte det ett problem men det verkar som att den som gjorde uppgraderingen inte riktigt hade tänkt på allt när den gjordes.

Nåväl, jag fick sitta 1A istället för nödutgång så jag fick sova oavsett och mer poäng bör jag också få på kontot så det är ju inte illa. Av servicen tog jag dock bara en flaska vatten då jag för en gångs skull sov nästan rakt igenom hela flygningen.

Toppen