Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Råd mig då; har ju ett gäng United-flygningar i economy den kommande veckan - ska jag checka in online eller låta bli? Spelar det roll hur tidigt man checkar in för om man bli "flyttad"?

Svårt val. Om du checkar in sent har du chans att få ett säte som annars skulle kostat pengar att välja men samtidigt riskerar du att bli bumpad pga överbokning. Jag vet faktiskt inte vad som är smartast, men jag hade nog checkat in online och varit på plats tidigt.

okej, det här är ju en codeshare med sas och united med sas till oslo först. Jag kan checka in redan nu på sas webbsida ser jag. Vänta tills jag kan checka in på Uniteds? Eller checka in på SAS nu?

Jeg ville aldrig checke in online i denne situation, med mindre det gælder livet om at nå frem. Man bliver meget mere "låst" til sit sæde og kommer ofte ikke i spil til de op-ups der dukker op. Specielt hvis man ikke har høj status, så bliver man siddende fast....Jeg har ofte gået til chek-in tidligt og forespurgt. Hvis monkey er overbooket træder jeg tilside og checker endeligt ind når monkey er fyldt op. Men det kræver lidt samarbejde, og check-in er ofte stressede eller kaotiske da der er mange passagerer der kan være desperate. "Panic is the driving force"

Efter ett helsinkis stressande med sen anslutning från SDL, via ARN så var det en glad överraskning i FRA när ett nytt boardingkort poppade ut med en uppgradering från Premium Economy till business på sträckan FRA-GIG. Tack för den, Lufthansa. :)
Vilken status hade du inlagd i bokningen och vilken fare bucket åker du på?

Toppen