Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Stockholm - Oslo kl. 08.45 i lördags (SK483). Inget menykort delades ut. Hade hellre ätit något mer frukostaktigt ärligt talat. Champagne serverades ur stor flaska från vagnen (oöppnad när den rullade förbi mig) men jag tror ingen drack, hörde i vart fall inget "popp!". Tre rader business, helt fullt.

Visa bifogad bild 169685
Blåbär, salami och blekselleri. Det var en ny kombo för mig...

ARN-OSL.

Trevligt.

20251031_163631.JPG

20251031_163634.JPG

20251031_164507.JPG

Lunchservering på SK716 ARN-HEL idag, 31/10. Var inte mycket tid att servera för crew (och äta och dricka) på en totalt 42 minuters flight. Men mycket god mat! Bovete-salladen var möjligen aningen smaklös. Ankan i kombination med den rätt rejäla ostbiten var väldigt trevlig.

Fem rader Business, 6 pax totalt. Var den enda som beställde champagne, men det är ändå fredag.

Menykortet kom tillsammans med brickan. Varmt bröd serverades strax efter brickan kom. Knappt fanns det tid för kaffe efter maten, men även den hann serveras med dryga 15-20 min kvar innan landning.

IMG_6118.jpeg

IMG_6120.jpeg

IMG_6121.jpeg

IMG_6119.jpeg

MAN-ARN 18:55
Det började bra, menykorten delades ut direkt efter boarding var klart.
Champagnen var inte direkt ljummen men kunde varit kallare
Denna gång fanns det inte bara smör utan även bröd, men däremot inga kex.
(kan det vara så att man får antingen bröd eller kex?)

Återigen lax men i grillad form var den bra, även gratängen var bra.
Jag är däremot ingen fan av halvkoktta grönsaker
Chokladeefterrätten som jag inte tycker om serverades återigen.

Frågade efter negroni, det fanns ingen.

20251031_195833.jpg

20251031_203044.jpg

ARN-ALC 07:55
Inget menykort delades ut.

Champagnen tog slut halvvägs (jag frågade hur många flaskor som lastats fick svaret 2
+ ytterligare 2 för hemresan. Det var 7 rader fyllt till ca en tredjedel, lastar de alltid bara 2 flaskor så
kan de ju ta slut jättesnabbt om det är fler som reser.

Återigen lax, passade riktigt illa som frukost.

Kanelbullen passade riktigt bra vid den här tiden.

Frågade efter negroni, det fanns ingen, testade Hugo Zero istället (fläderblomsdricka)
20251101_082839.jpg

Tyckte mackan var lite torr, men det kanske berodde på den ovanliga värmebehandlingen.

“Cookin never fails to deliver on time and always with a quality that is beyond expectations. The food is always fresh and the customer feedback have been very positive. Most of all I appreciate the responsiveness that Cookin always have and shows in their daily work. I would highly recommend Cookin.”
/NN, Head of unit Onboard Concepts, Service & Sales SAS

• Gilla
Reactions: hco
Toppen