Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Brandten

Medlem
Blir lite fundersam när folk betalar så mycket för sina test om det är något speciellt man gör (som krävs) för USA?

Är inbokad hos Legehuset imorgon:
Antigentest Covid-19 + Intyg.
Provsvar inom ca 20 minuter och reseintyg inom ca 2 timmar.
295:-
 

Hachans

Medlem
Blir lite fundersam när folk betalar så mycket för sina test om det är något speciellt man gör (som krävs) för USA?

Är inbokad hos Legehuset imorgon:
Antigentest Covid-19 + Intyg.
Provsvar inom ca 20 minuter och reseintyg inom ca 2 timmar.
295:-

Inte mer än att man bor i städer som helt saknar konkurrens eller har kartellbildning.
 

Kimmen00

Medlem
Vaccina City vid Drottninggatan (Sthlm).. hade bokat tid men var där för tidigt, bara gå in och på löpande band ta antigen-test.
Nya pinnar som snurras typ i yttre delen av näsan, väldigt smidigt.
Svar på 30 min pdf

295 kr med SAS-bokningskod
 

Baker421

Medlem
Yes, beställt kit, laddat ner app och köpt servicen. Vi får se om jag vågar chansa utan att ha bokad backup-test tid på Arlanda innan avfärd ifall de inte godkänner certifikatet man får.
Hur gick det med Testifly? Accepterade de certifikatet? Jag ska till USA nästa vecka med Swiss och allt jag läser på deras webbsida är att "Testifly" och "covidtestonline.de" är godkänt för USA men det skulle kännas bättre att höra från någon annan att det funkade.
 

JanneD

Medlem
Testade mig på Falck på Kastrup, antigen inför resa till USA, 199:- danska.
Svar efter 15 min. Funkade perfekt.
Öppet 04.00 till midnatt, och ingen kö vid 05.00 i morse.
 

Davvelavve

Medlem
Hur gick det med Testifly? Accepterade de certifikatet? Jag ska till USA nästa vecka med Swiss och allt jag läser på deras webbsida är att "Testifly" och "covidtestonline.de" är godkänt för USA men det skulle kännas bättre att höra från någon annan att det funkade.
Tänkte testa inför USA i dagarna här. Mitt största problem är att deras app är på tyska.
 

samet

Medlem
Jag har insett att jag nog behöver ordna med ett antigen i Göteborg på en resa för att hinna i tid till nästa... Och denna dök upp i sökningen.

Men var ligger de egentligen? Verkar vara nogon form av laserbehandlingssalomg på den adressen? Är det de som extra knäcker med covid test? På de ställen jag tagit med vaccina förut har det alltid varit apotek...

Ja, de är bara inhyrda i en tom lokal. Jag var också skeptisk efter att ha kollat Google Maps. Eftersom som jag var en dag tidig i Göteborg pga befarat snökaos så gick jag en promenad dagen innan och scoutade in det. Det ligger där, lätt att missa men det är som LPC123 ovan skrev en tom lokal där de hyrt in sig tillfälligt.

Jodå, de finns där. En egen dörr strax bredvid nr.10 de har en flagga ute åå gatan nu, så man kan hitta dem.

De har hoppat runt lite i stan. Varit på tre olika adresser senaste halvåret. De har bytt lokaler för att anpassa till behovet osv. Först mellanstora, sedan väldigt stora och nu är det bara ett patiensrum och ett kontor.

Senaste gångerna har jag varit ensam, och fått ta testet direkt, oavsett att jag varit en halvtimme före bokad tid.

Lite svårt med parkering på Torggatan, men finns en 30min bara runt hörnet som haft plats varje gång.

Nära om man går också, från Nordstan eller tågstationen.

Fått svaret runt 20.00 varje gång, oavsett om jag tog testet vid 09 eller 15.
 

mha321

Medlem
Jodå, de finns där. En egen dörr strax bredvid nr.10 de har en flagga ute åå gatan nu, så man kan hitta dem.

De har hoppat runt lite i stan. Varit på tre olika adresser senaste halvåret. De har bytt lokaler för att anpassa till behovet osv. Först mellanstora, sedan väldigt stora och nu är det bara ett patiensrum och ett kontor.

Senaste gångerna har jag varit ensam, och fått ta testet direkt, oavsett att jag varit en halvtimme före bokad tid.

Lite svårt med parkering på Torggatan, men finns en 30min bara runt hörnet som haft plats varje gång.

Nära om man går också, från Nordstan eller tågstationen.

Fått svaret runt 20.00 varje gång, oavsett om jag tog testet vid 09 eller 15.
Då har det varit pcr gissar jag? Antigen ska väl ge svar betydligt snabbare?
 

Baker421

Medlem
Tänkte testa inför USA i dagarna här. Mitt största problem är att deras app är på tyska.
Med testifly appen kan man byta till engelska genom din "profile" i appen längst ner till höger. Jag har inte kollat på den andra appen. Gärna rapportera hur det går. Jag ska prova med testifly nästa vecka. Nu har jag läst genom CDC test requirements igen och jag tror att det kommer att fungera utan problem. Jag ser ingenting emot det.
 
Toppen