Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Davvelavve

Medlem
Med testifly appen kan man byta till engelska genom din "profile" i appen längst ner till höger. Jag har inte kollat på den andra appen. Gärna rapportera hur det går. Jag ska prova med testifly nästa vecka. Nu har jag läst genom CDC test requirements igen och jag tror att det kommer att fungera utan problem. Jag ser ingenting emot det.
Kunde ändra till engelska på en sida i appen men har nu tagit test och alla instruktioner var på tyska. Men man förstår ju det mesta ändå.

Väntar på certifikatet nu. :)

Edit: Nu har jag appen på engelska.

Edit 2: Fick svar efter ca 15 min. Certifikat på tyska men står även på engelska. Känns bra att det står powered by lufthansa uppe på certifikatet. Nu återstår det om det godkänns vid check in imorgon.
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Kunde ändra till engelska på en sida i appen men har nu tagit test och alla instruktioner var på tyska. Men man förstår ju det mesta ändå.

Väntar på certifikatet nu. :)

Edit: Nu har jag appen på engelska.

Edit 2: Fick svar efter ca 15 min. Certifikat på tyska men står även på engelska. Känns bra att det står powered by lufthansa uppe på certifikatet. Nu återstår det om det godkänns vid check in imorgon.

Jag använde en brittisk motsvarighet som heter Klarity (också tysk från början tror jag). Vid ankomst i USA blev jag utvald för slumpmässig CDC-KONTROLL, var inga problem alls.
 

MarcusH12

Medlem
PCR-test inför USA-resa hos Testmottagningen vid Telefonplan, Stockholm.
895 kr.
Fick svar inom 3 timmar (Garanterat inom 6 timmar).
Fick både det europeiska intyget via E-hälsomyndigheten, samt ett reseintyg. Resan gick utmärkt.
 

011430121

Medlem
Vaccina City vid Drottninggatan (Sthlm).. hade bokat tid men var där för tidigt, bara gå in och på löpande band ta antigen-test.
Nya pinnar som snurras typ i yttre delen av näsan, väldigt smidigt.
Svar på 30 min pdf

295 kr med SAS-bokningskod
Var där eftersom Vasgatan tydligen har stängt, 495 kr reste med AA fick svar på mail efter 15 minuter
 

tobo

Medlem
Var precis iväg med familjen, 4st är vi totalt, på testmottagningen. Inget folk, betalade och fick komma in innan vår tid, alla spottade i koppar och sedan var det hemåt. Resultat kom ungefär 30 minuter efter, Kivra fungerade som det skulle, att få en åtkomstkod till våra tester var dock kaputt. Fick ringa support, pratade med en väldigt trevligt Hanna som löste det manuellt åt mig. 295:- per person kostade testet.

Summa sumarum, 4st reseintyg utskrivna precis :)
 

pep

Medlem
Var precis iväg med familjen, 4st är vi totalt, på testmottagningen. Inget folk, betalade och fick komma in innan vår tid, alla spottade i koppar och sedan var det hemåt. Resultat kom ungefär 30 minuter efter, Kivra fungerade som det skulle, att få en åtkomstkod till våra tester var dock kaputt. Fick ringa support, pratade med en väldigt trevligt Hanna som löste det manuellt åt mig. 295:- per person kostade testet...
Hvor/hvilke test?
 
Toppen