Senaste nytt

PCR/Antigen-test: var har ni testat er, kostnad, hur snabbt fick ni svar?

Tror du att ett positivt PCR-test från en aktör likt vaccina.se som utfärdar reseintyg duger? Eller måste det vara ett intyg som eHälsomyndigheten godkänner?

Det finns bara en väg att få intyg från eHälsomyndigheten och det beskriver jag ovan.

I ditt fall är det inte eHälsomyndigheten som skall ”godkänna” men det land du reser in i. Principiellt borde din husläkare kunna utfärda ett manuellt om det finns baserat på testet från Vaccina. Om han/hon är villig att göra det är en annan sak. Min vårdcentral var inte.

För min del är det bara USA det spelar någon roll nu, men Antigentest kostar bara 295kr och beviset gäller bara i 90 dagar. Jag hade tittat på vilka länder du skall åka till närmaste 90-180 dagar. Vi skall till Dubai i mars och där kräver man PCR oavsett. Den största fördelen med ett bevis är väl om man skall åka inom två veckor till länder med PCR test krav.

Om du inte går via regionen så blir det oavsett en manual process. Du kan kolla med Vaccina om dom utfärdar sådant bevis. Jag antar mot en kostnad i så fall.

Vaccina Torggatan i Göteborg.

295 kr med SAS rabatt (bokningen kollades). 30 minuter till resultat med läkarunderskrift. Testet i EU-format verkar dock dröja och kräva support denna gång.

Hej,

ska äntligen ta med barnen 5 och 7 till Florida i Maj och tanken är att boka antigen test för oss alla tre för 495st på wetterhälsan i Jönköping så får vi se om något hinner ändras med tester på inresor.
Men som jag förstår det så får man provsvar och reseintyg i PDF som man laddar upp till SAS någonstans? Är det något annat man bör nämna för dom kring reseintyget eller räcker det med att det är på engelska? USA har ju en tendens att göra det lite mer annorlunda än alla andra vanligen :)

Testmottagningen.se , 895kr, svar efter 2h 5min. Pcr test med reseintyg. Snabbt, smidigt och bra. De tar dessutom amex!

Mycket hinner hända innan juli när vi ska åka, men inser att jag behöver läsa på och tänka till hur jag ska hantera följande situation. För inte sjutton klarar vi oss om vi tar ett Antigentest den 12/7 vilket är 1 dag innan vi påbörjar vår resa till USA även om vi i själva verket kommer fram 3 dagar efter datumet för själva testet? Ingen övernattning överskrider 24h.

13/7 - GOT-ARN-ZRH övernattning Skulle helst behöva ta provet på Arlanda när vi mellanlandar för att det säkert ska vara giltigt för Kanada...
14/7 - ZRH-YYZ övernattning Här behöver vi ta ett nytt Antigentest för USA är min gissning...
15/7 - YYZ-SFO

Vad jag kan se idag så finns det två ställen som Vaccina har på Arlanda - Apoteksgruppen och Arlanda Office One. Vi har en bytestid på 2h, är det görligt att hinna med ett prov tro? Apoteksgruppen finns ute i Sky City? Arlanda Office One finns?

Alternativt prov taget i Zürich? Vi anländer 18:50 och planet till Kanada går 09:40 morgonen därpå.

Tips på vart jag kan ta ett Antigentest (billigt) i Toronto baserat på informationen vi har idag? Landar kl 12:15 och ska vidare 08:00 dagen därpå.

Attans, den där sista ombokningen med övernattningen i Zürich underlättade verkligen inte. Jäkla Swiss till att sabba tidtabellen fullständigt när de senarelade flighten GOT-ZRH. :confused:

Vaccina Torggatan i Göteborg.

295 kr med SAS rabatt (bokningen kollades). 30 minuter till resultat med läkarunderskrift. Testet i EU-format verkar dock dröja och kräva support denna gång.
Jag har insett att jag nog behöver ordna med ett antigen i Göteborg på en resa för att hinna i tid till nästa... Och denna dök upp i sökningen.

Men var ligger de egentligen? Verkar vara nogon form av laserbehandlingssalomg på den adressen? Är det de som extra knäcker med covid test? På de ställen jag tagit med vaccina förut har det alltid varit apotek...

När vi tog testet på Vaccina i Malmö i november var det en tom lokla dom gjort om till testcenter. Ett rum med en stol det var allt så det är fullt möjligt att dom hyrt in sig hos den kliniken på Torggatan. Ligger en bit ner på gatan från Gustavadolfs torg. Lätt att hitta oc bäst att parkera i Nordstan om du kommer med bil.

Jag har insett att jag nog behöver ordna med ett antigen i Göteborg på en resa för att hinna i tid till nästa... Och denna dök upp i sökningen.

Men var ligger de egentligen? Verkar vara nogon form av laserbehandlingssalomg på den adressen? Är det de som extra knäcker med covid test? På de ställen jag tagit med vaccina förut har det alltid varit apotek...

Ja, de är bara inhyrda i en tom lokal. Jag var också skeptisk efter att ha kollat Google Maps. Eftersom som jag var en dag tidig i Göteborg pga befarat snökaos så gick jag en promenad dagen innan och scoutade in det. Det ligger där, lätt att missa men det är som LPC123 ovan skrev en tom lokal där de hyrt in sig tillfälligt.

Ja, de är bara inhyrda i en tom lokal. Jag var också skeptisk efter att ha kollat Google Maps. Eftersom som jag var en dag tidig i Göteborg pga befarat snökaos så gick jag en promenad dagen innan och scoutade in det. Det ligger där, lätt att missa men det är som LPC123 ovan skrev en tom lokal där de hyrt in sig tillfälligt.
Ah utmärkt. Då gäller det bara att ha koll på att de inte slår igen den närmsta veckan :) tack!

Toppen