Senaste nytt

Passkontroll på Kastrup (CPH)

Idag var det spännande. Passkontrollen för inkommande flyg vid E-gates var stängd. En liten skylt hänvisar till passkontrollen vid C-gates, men alla rulltrappor är avspärrade med avspärrningsband. Hissen och trappan går förstås att använda, men skyltningen och avspärrningarna förvirrar, vilket gör att passagerarna springer runt som yra höns. Ingen personal på plats som styr upp.

Fick också glädjen att springa längst bort på A-gates för nästa connection. 26 minuter från stol till stol.
Det där påminner mig om att anlända på kvällen till Toronto för avslutning utåt. Alla skyltar pekar mot det som är stängt och till slut när man får tag i en städare får man reda på vad som gäller. Bort i andra änden och ut landslide och börja om.

Fullständigt oacceptabelt dåligt av cph. Så vansinnigt svårt är det inte att fixa några skyltar.

Idag vid 1145 var kön till Schengen vid C-gaterna ända till gate C26/28 (blev nog längre när resten av mitt flyg kom dit). Ingen aning hur lång tid den skulle ta men jag tog den långa promenaden till E istället. I E var det lång kö för icke-EU medborgare men ingen kö för EU, så jag var igenom på några få minuter.

Toppen