Senaste nytt

Pälsdjursallergi - och därmed är SAS struket !!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Så, nu har jag städat lite i denna tråd. Eftersom @palmen redan hade varit aktiv i tråden, blir den en av oss andra som modererar detta.

Några tankar som slår mig:
1. Jag tror att utan telepatiska förmågor, är det omöjligt för en person att veta exakt hur en annan person upplever sin egen sjukdomsbild. Så kommentarer runt detta blir nästan elaka av natur. Vi vill att våra medlemmar härinne skall undvika denna typ av diskussion, och att det respekteras att alla upplever saker som individer.
2. Jag kan tycka att det är fantastiskt att möjligheten för personer med särskilda behov kan få hjälp, även av ett flygbolag. I detta fall, finns det alltså en process där man kan anmäla sitt behov.
3. När situationer uppstår där det finns flera personer med behov som står i konflikt med varandra (t.ex. förarhund vs. allergi) hade jag hoppats vi skulle kunna se ett mer nyanserat människosyn än den Darwinism, DYKWIA, eller "Me, myself, and I" attityd som har blivit förespråkat härinne. Tycker faktiskt att ett antal av kommentarerna i denna tråden är väldigt trista ur en medmänsklig natur.

Ser inget skäl att öppna denna igen.

MVH,
Senator/Hans i rollen som Moderator
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen